Fortsätt till huvudinnehåll

Utvalda

Odla brysselkål i pallkrage

De tog sin lilla tid på sig att börja utvecklas: de små huvudena på stammen. Det var inte förrän under hösten som jag kunde skönja dem. Nu är de så små och så få att jag knappt näns plocka dem! Jag har odlat dem i pallkrage och i kåltält hela sommaren. Det går hur bra som helst att vattna genom kåltältet, som egentligen är gardinen Lill från Ikea . De förlorar tydligen snabbt sina vitaminer när de skördas. Så tänk på det nästa gång du köper en påse av dessa smaragder i butiken! Det ska jag göra.  Mina brysselkålsfrön är köpta hos Impecta . Borde be min arbetsgivare att direkt föra över lite pengar till dem varje månad: så slipper de mellanlanda på mitt konto...  

PREMIÄR! Miniwebbshop barntavlor: Muffin-Majken och Astronaut-Pelle

Muffin_Majken_Astronaut-Pelle

När min son var nyfödd målade jag en tavla i olja åt honom. Och en till och en till och till flera andra barn. Det här var ju kul! Det är så kul att jag nu tänkte se om även fler gillar mina tavlor. Idag har jag lagt ut mina två första barnmotiv för beställning på min nya lilla blogg: Din inspiration. Fler kommer!

Tavlorna har en bild på barnet som jag anpassar och en namn om du så önskar. Födelsedagspresent till en femårig astronaut? Doppresent? Välkommen in på Din inspiration för en titt!

Kommentarer

  1. Jättefina! Muffinsmajken blev en favvo - synd att mina töser är 11 och 13... :)

    SvaraRadera
  2. Tack :-)
    Ja, de är nog lite för gamla tror jag med.

    SvaraRadera
  3. Men för en sexåring kunde det passa! Väldigt fina båda två, roligt med kreativa människor att inspireras av!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, det blir jag glad för! ♥

Populära inlägg