Fortsätt till huvudinnehåll

Utvalda

Odla brysselkål i pallkrage

De tog sin lilla tid på sig att börja utvecklas: de små huvudena på stammen. Det var inte förrän under hösten som jag kunde skönja dem. Nu är de så små och så få att jag knappt näns plocka dem! Jag har odlat dem i pallkrage och i kåltält hela sommaren. Det går hur bra som helst att vattna genom kåltältet, som egentligen är gardinen Lill från Ikea . De förlorar tydligen snabbt sina vitaminer när de skördas. Så tänk på det nästa gång du köper en påse av dessa smaragder i butiken! Det ska jag göra.  Mina brysselkålsfrön är köpta hos Impecta . Borde be min arbetsgivare att direkt föra över lite pengar till dem varje månad: så slipper de mellanlanda på mitt konto...  

Ny webbshop: Lexington

lex

I en Lexington-butiken i Malmö har de plockat upp kläderna sen ett par veckor. Nu finns de på nätet också. Måste säga att ta hela skärmen i anspråk via Flash känns faktiskt lite förlegat, även om webbplatsen i sig är mycket snygg. Jag hade gärna spenderat fredagseftermiddagen i den omgivningen. Jag tycker att den exotiska miljön är mer syd-USA än vad jag förknippar varumärket med. Håller du med?

Snygga weekendkläder. Jag funderar på en T-shirt, men undrar vad texten på bröstet Always a pineapple better betyder. Har jag missat något?

Så, då var den snabbanalysen - inklusive gratis marknadsföring, eftersom all marknadsföring är bra marnadsföring - klar.

Kommentarer

  1. Åh vilken fin vit blus. Måste kollas in. Tack för tipset! :-)

    SvaraRadera
  2. Äsch, jag tyckte det var ganska förskräckligt alltihop faktiskt. Inte grejerna förstås, Lexington är fint som snus!

    SvaraRadera
  3. Susanne: Som snus ja!

    Jenny: Den såg fin ut i butiken och jag tror också att den passar en mage i väntans tider.

    SvaraRadera
  4. en amerikansk kapten i Newport brukade ställa en ananas på trappen när han kom hem från Västindien för att visa att besättningen var välbehållen och att det var fest. Det lever kvar som en symbol för gästfrihet. Jag tycker att det sticker ut och passar den geografiska kopplingen.
    http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=3130&a=737098&rss=1401

    SvaraRadera
  5. Aha! Tack för förklaringen! Vad bra, då vet jag det och kan även förklara för andra om jag skulle köpa T-shirten.

    SvaraRadera
  6. Den t-shirten har jag =).
    Always a pineapple better har jag oxå funderat över vad det bertyder. Men har inte brytt mig, gillar att den ser så somrig ut =).
    Men jag har aldrig hört talas om lexington

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, det blir jag glad för! ♥

Populära inlägg