Fortsätt till huvudinnehåll

Utvalda

Odla brysselkål i pallkrage

De tog sin lilla tid på sig att börja utvecklas: de små huvudena på stammen. Det var inte förrän under hösten som jag kunde skönja dem. Nu är de så små och så få att jag knappt näns plocka dem! Jag har odlat dem i pallkrage och i kåltält hela sommaren. Det går hur bra som helst att vattna genom kåltältet, som egentligen är gardinen Lill från Ikea . De förlorar tydligen snabbt sina vitaminer när de skördas. Så tänk på det nästa gång du köper en påse av dessa smaragder i butiken! Det ska jag göra.  Mina brysselkålsfrön är köpta hos Impecta . Borde be min arbetsgivare att direkt föra över lite pengar till dem varje månad: så slipper de mellanlanda på mitt konto...  

Trendig trench är cool coat

Vårkappor


Det verkar som om trenchcoat-trenden håller i sig i vår med. Bäst är nog att satsa på en klassiker, om man inte redan har en i garderoben som jag. Den är dock två eller snarare tre nummer för stor. Det är inte så att jag gått ner ett par nummer i storlek, utan jag gjorde ett fynd. Trodde jag. Inte förrän jag kom hem från semestern insåg jag hur stor den var - det ska kanske tilläggas att det inte var svenska storlekar. Funderar på att låta en skräddare sätta saxen och nålen i den.

Jag var faktiskt hos en skräddare med den i höstas, men han trodde inte ens att det skulle gå att få den snygg. Nähä. Då fär jag väl leta upp nån annan som tror sig kunna göra det. Bättre ett försök än att den bara hänger där har jag insett. Eller allra bäst är att lära sig att behålla sansen vid rea.

Fynda hos Ellos med 50% rabatt på valfritt plagg. Trench - tuffingjacka för att häva en närmande 40-årskris (just det, jag är än så länge endast 33) - trench.

Kommentarer

Populära inlägg