Fortsätt till huvudinnehåll

Utvalda

Odla brysselkål i pallkrage

De tog sin lilla tid på sig att börja utvecklas: de små huvudena på stammen. Det var inte förrän under hösten som jag kunde skönja dem. Nu är de så små och så få att jag knappt näns plocka dem! Jag har odlat dem i pallkrage och i kåltält hela sommaren. Det går hur bra som helst att vattna genom kåltältet, som egentligen är gardinen Lill från Ikea . De förlorar tydligen snabbt sina vitaminer när de skördas. Så tänk på det nästa gång du köper en påse av dessa smaragder i butiken! Det ska jag göra.  Mina brysselkålsfrön är köpta hos Impecta . Borde be min arbetsgivare att direkt föra över lite pengar till dem varje månad: så slipper de mellanlanda på mitt konto...  

Tisdagstema: Pynt

tisdagstema_071127

Pynt till huset och pynt till mig. En julros som anlände i form av inflyttningspresent i söndags och mitt favoritarmband, där ett par stenar trillat av, men det gör inget tycker jag. Två olika sorters yttringar på människans märkliga egenskap att göra saker och ting och även sig själv vackrare.

Veckans tisdagstema är pynt.

tisdagstema_071127_

Kommentarer

  1. Oh vilka vackra bilder :) Om du vill så kan du köpa nya stenar på panduro och limma fast dem med speciallim :) Fast armbandet är jättefint som det är.

    SvaraRadera
  2. Snyggt, julrosor är så vackra, armbandet var inte fy skam det heller!

    SvaraRadera
  3. Vackert pynt :) Julros är en favorit hos mig fast på utsidan och smycken har jag gärna, gillar att pynta ut mig 8`)

    SvaraRadera
  4. Julrosor tillhör en av mina absoluta favoriter! Skön bild!

    SvaraRadera
  5. Så vackert pynt du bjuder på här.. armbandet går inte av för hackor och inte blomman heller.. urtjusiga grejer:-)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, det blir jag glad för! ♥

Populära inlägg