Fortsätt till huvudinnehåll

Utvalda

Odla brysselkål i pallkrage

De tog sin lilla tid på sig att börja utvecklas: de små huvudena på stammen. Det var inte förrän under hösten som jag kunde skönja dem. Nu är de så små och så få att jag knappt näns plocka dem! Jag har odlat dem i pallkrage och i kåltält hela sommaren. Det går hur bra som helst att vattna genom kåltältet, som egentligen är gardinen Lill från Ikea . De förlorar tydligen snabbt sina vitaminer när de skördas. Så tänk på det nästa gång du köper en påse av dessa smaragder i butiken! Det ska jag göra.  Mina brysselkålsfrön är köpta hos Impecta . Borde be min arbetsgivare att direkt föra över lite pengar till dem varje månad: så slipper de mellanlanda på mitt konto...  

Tisdagstema: Omgjord x 2

tisdagstema071120

Idag kunde jag inte bestäma mig för vilken bild jag skulle välja, så jag väljer båda. Båda symboliserar tidens på verkan på livet och hur det görs om. Fjärilsblommorna är ganska uppenbara att de förändras snabbt. Bilden med blommorna är från i slutet av sommaren och den andra är tagen ikväll. Visst känns sommaren långt bort? Både den som var och den som komma skall.

Den andra bilden kanske upplevs som lite läskig med fem ögon tittandes på dig. Det är vi. Vi in min familj. Med den bilden vill jag säga att livet verkligen förändrats mycket på senaste åren och även senaste tiden. Barnen är ju en given förändring och även senaste tiden: på en månad har vi både flyttat och jag har bytt jobb: vardagen är omgjord. Till det bättre.

Fler tisdagsteman hittar du här.


ogon

Kommentarer

  1. Jag tycker den bilden med era ögon är gör fräck.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, det blir jag glad för! ♥

Populära inlägg