Fortsätt till huvudinnehåll

Utvalda

Odla brysselkål i pallkrage

De tog sin lilla tid på sig att börja utvecklas: de små huvudena på stammen. Det var inte förrän under hösten som jag kunde skönja dem. Nu är de så små och så få att jag knappt näns plocka dem! Jag har odlat dem i pallkrage och i kåltält hela sommaren. Det går hur bra som helst att vattna genom kåltältet, som egentligen är gardinen Lill från Ikea . De förlorar tydligen snabbt sina vitaminer när de skördas. Så tänk på det nästa gång du köper en påse av dessa smaragder i butiken! Det ska jag göra.  Mina brysselkålsfrön är köpta hos Impecta . Borde be min arbetsgivare att direkt föra över lite pengar till dem varje månad: så slipper de mellanlanda på mitt konto...  

Idag: Mammaledig - snabba versionen

jul2007


Idag har dagis varit stängt. Då var det bara att ta ledigt. Vi började dagen med amerikanska pannkakor. "Mamma, varför är pankakorna så tjocka"? Men de gick ner trots viss skeptisism i början. Sen anlände ett styck skrivbordsskiva med lastbil och trevlig farbror, som nu ligger i hallen och väntar på ben.

Därefter visade mamma sitt nya jobb för barnen och sina barn för dem på nya jobbet. Man kan se Turning Torso rätt bra från mitt jobb, det imponerande mest på min son. Han gillar TT mycket och kallar det numera bara för "Turning". Lite innan lunchrusning åt vi lunch med min syster och lille systersonen. Sushi. Mmm (=M som i gott och med mera, dvs barnen åt inte sushi).

Dagen var inte slut efter dessa aktiviteter, utan vi hann med en - enligt mig men inte andra deltagares mening - kort runda på stan. Resten av eftermiddagen tillbringades hemma hos en kompis, fyra glada barn och fika. På vägen hem hann vi med ett besök på Ikea inklusive köttbullar och ett utbrott av ilska/trötthet.

Som en koncentrerad miniversion av en längre mammaledighet. Så nu är det marsch i sängen för min del, men jag tar med mig nya numret av Sköna hem dit.

Collage med inspiration till tomtesäcken under dagen.

Fin pyjamas med blå byxor och vita stjärnor från Lexington och en lika fin kudde med påsydda skidortsmärken. Den andra bilden från Lexington innehåller en lampa med tre ben som är välkommen att vandra in i vårt vardagsrum med nya fåtöljerna som kommer snart, snart. Tre sockersöta julaftonsklänningar från Lindex. Robot från Russinnet och jordglob för kids från any leksaksaffär. Å, just det: de små dinosaurierna mellan klänning ett och klänning två: anything goes, bara det är något stort på latin som inte finns längre men som är faaarligt.

Kommentarer

  1. TREVLIG blogg Hit vill jag återkomma

    SvaraRadera
  2. Vi köpte den prickiga klänningen från Lindex och den har hon haft så gott som varje dag sedan dess. När hon kommer hem från dagis byter hon om till klänning. Sedan när kvällen kommer vill hon byta om igen, till sin "hemmaklänning" =sitt nattlinne från PoP.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, det blir jag glad för! ♥

Populära inlägg