Fortsätt till huvudinnehåll

Utvalda

Odla brysselkål i pallkrage

De tog sin lilla tid på sig att börja utvecklas: de små huvudena på stammen. Det var inte förrän under hösten som jag kunde skönja dem. Nu är de så små och så få att jag knappt näns plocka dem! Jag har odlat dem i pallkrage och i kåltält hela sommaren. Det går hur bra som helst att vattna genom kåltältet, som egentligen är gardinen Lill från Ikea . De förlorar tydligen snabbt sina vitaminer när de skördas. Så tänk på det nästa gång du köper en påse av dessa smaragder i butiken! Det ska jag göra.  Mina brysselkålsfrön är köpta hos Impecta . Borde be min arbetsgivare att direkt föra över lite pengar till dem varje månad: så slipper de mellanlanda på mitt konto...  

Vilken tapet är snyggast?




I anslutning till vårt nya sovrum, finns en klädkammare. Eller om jag skriver walk-in-closet så låter det genast mycket lyxigare! Min man konstaterade att jag kan få ha den själv. Det sa jag inte nejtack till överhuvudtaget!
Nu målar min snälle man om den med ett lager vitt och längs ena kortsidan har jag tänkt mig en fondtapet. En av de fyra ovan. Vilken är snyggast? Jag tror att de ljusblå magnoliorna ur Cole & Sons Magnolia Collection passar mig bäst. De andra heter Fornasetti/Primavera.

Golvet är ekparkett och längst in till höger tänker jag mig ett litet blått Kina-skåp och en avlång spegel med ekram. På den lilla byrån kan smyckeskrinet stå. Någonstans i walk-in:en kan jag också gömma julklappar...

Kommentarer

  1. Lyxigt! Jag gillade Primavera-varianterna, men Magnolia var även den mycket vacker. Jag tror att den blå magnolian kommer att bli snygg i din garderob!

    SvaraRadera
  2. Helt klart den blå med magnoliorna! Riktigt snygg!

    SvaraRadera
  3. Egentligen tycker jag mest om den längst ned till höger, den bruna med magnoliorna men eftersom du ska ha det vackra blå skåpet håller jag också på den blåa tapeten längst upp till vänster!

    SvaraRadera
  4. Den svarta Fornasetti/primavera är väldigt estetisk och elegant, men den tar också väldigt mycket ljus.Grenverket på magnolia tapeten kan bli för mycket på en hel vägg.Lägg ihop rapporten och känn efter. Annars är den blå magnolia tapeten kvinnlig,ljuv och romatisk och kan ge en härlig känlsa i rummet.

    SvaraRadera
  5. Men så lyxigt med en walk in closet!! Jag skulle välja den ljusblå tapeten längst upp till vänster!

    SvaraRadera
  6. Halloj
    Skåpet var ju ett riktigt fynd på Ellos, tack för tipset. magnolior!
    Annmarie

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, det blir jag glad för! ♥

Populära inlägg