Fortsätt till huvudinnehåll

Utvalda

Odla brysselkål i pallkrage

De tog sin lilla tid på sig att börja utvecklas: de små huvudena på stammen. Det var inte förrän under hösten som jag kunde skönja dem. Nu är de så små och så få att jag knappt näns plocka dem! Jag har odlat dem i pallkrage och i kåltält hela sommaren. Det går hur bra som helst att vattna genom kåltältet, som egentligen är gardinen Lill från Ikea . De förlorar tydligen snabbt sina vitaminer när de skördas. Så tänk på det nästa gång du köper en påse av dessa smaragder i butiken! Det ska jag göra.  Mina brysselkålsfrön är köpta hos Impecta . Borde be min arbetsgivare att direkt föra över lite pengar till dem varje månad: så slipper de mellanlanda på mitt konto...  

Relaxed elegance - höststyling i min smak

071031

Ett lågtryck har vårt hus i ett hårt grepp: ännu en febertopp och dags att vabba imorgon igen. Jag känner mig oseriös på jobbet: jag är ju inte själv sjuk. Imorgon ska vi våra köpare få nycklarna till vårt gamla hus. Eller "få". Hejdå gamla huset. Fem år fulla med minnen, två barn och ett bröllop. Men "home is where the heart is".

Idag anlände bredbandet! En dag för tidigt! Heja Bredbandsbolaget! Och även ett skrivbord att ha datorn på. Så nu är jag back in bloggbusiness igen!

Det började med ett nyhetsbrev från Salong K med den grå mössan med en liten blomma från Accessorize och slutade med detta collaget. En ursnygg Peak-jackaatt mysa in sig i år efter år. Aspirant till förstaplatsen på julönskelistan, vilket även Mulberry-väskan är: har spanat på den ett bra tag, men det tar emot att punga ut med så mycket pengar på en väska. Men å andra sidan så tänkte jag ha den för evigt, vilket blir en rimlig kostnad i det långa loppet då.

Värmande långa mockahandskar i favoritgrönt från Lindex och svart blus från Laura Ashley. Till det tighta jeans från Filippa K och på läpparna en uppiggande rosa ton från Accessora. Åsså stövlar med mjuk sula från Esprit. Kom ihåg detta tomten!

Kommentarer

  1. Vilket härligt collage!
    Snygg stövlar och allting är fint!

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  3. Tack! Kollade på mössan idag, men den fanns bara i rosa och brunt i den butiken jag var i, men den var också fin!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, det blir jag glad för! ♥

Populära inlägg