Fortsätt till huvudinnehåll

Utvalda

Odla brysselkål i pallkrage

De tog sin lilla tid på sig att börja utvecklas: de små huvudena på stammen. Det var inte förrän under hösten som jag kunde skönja dem. Nu är de så små och så få att jag knappt näns plocka dem! Jag har odlat dem i pallkrage och i kåltält hela sommaren. Det går hur bra som helst att vattna genom kåltältet, som egentligen är gardinen Lill från Ikea . De förlorar tydligen snabbt sina vitaminer när de skördas. Så tänk på det nästa gång du köper en påse av dessa smaragder i butiken! Det ska jag göra.  Mina brysselkålsfrön är köpta hos Impecta . Borde be min arbetsgivare att direkt föra över lite pengar till dem varje månad: så slipper de mellanlanda på mitt konto...  

Min lunch: Dagens 199:-

rock

Det har sina fördelar och nackdelar att jobba nära gågatan i stan: Affärer. Kul men kan kosta en del om man inte är sparsam. Jag var på Lindex på lunchen. Lindex är för att citera en kompis "hovleverantör" av baskläder för vår del. Där köpte jag bland annat dessa tuffa plagg till min son. Han älskar rött och tycker att svart är lite tufft. Så då passar väl dessa utmärkt (199:- i combopris för båda delarna!)? En blå liten "ritarr" från Blå Elefant till detta är pricken över i. Den står på julens önskelista tillsammans med en sparkcykel.

Jag har också beställt tid hos frisören. Jag klipper mig ca två gånger om året och det är alltid "ta så lite som möjligt av topparna...". Min sons hår ska frisören få sätta saxen i för första gången. Det blir nog också "ta så lite, lite som möjligt av de fina lockarna!".

När lunchen nästan var slut kom jag på varför jag egentligen var på stan: för att köpa en macka. Höll på att glömma det. Eftermiddagen tillbringades med en stor latte på skrivbordet från Espresso House. Det är något lyxigt över det. Väl värt 36 kronor: en kopp latte eller ett helt paket kaffe. Utbud och efterfrågan.

På tal om det så är det stor efterfrågan på bredband i våra trakter. Skulle kunna tro att "de" hade monopol på att leverera det. Nu har dock 1 november blivit utlovat! Jag saknar att göra bloggbilder i min hemma-Mac och med mina Photoshop-penslar!

Kommentarer

Populära inlägg