Fortsätt till huvudinnehåll

Utvalda

Odla brysselkål i pallkrage

De tog sin lilla tid på sig att börja utvecklas: de små huvudena på stammen. Det var inte förrän under hösten som jag kunde skönja dem. Nu är de så små och så få att jag knappt näns plocka dem! Jag har odlat dem i pallkrage och i kåltält hela sommaren. Det går hur bra som helst att vattna genom kåltältet, som egentligen är gardinen Lill från Ikea . De förlorar tydligen snabbt sina vitaminer när de skördas. Så tänk på det nästa gång du köper en påse av dessa smaragder i butiken! Det ska jag göra.  Mina brysselkålsfrön är köpta hos Impecta . Borde be min arbetsgivare att direkt föra över lite pengar till dem varje månad: så slipper de mellanlanda på mitt konto...  

Tisdagstema: olika

tisdagstema_070918

De egna barnen må vara favoritmotiven. Inte heller så ovanligt förekommande under temat "tisdagstema". Mina barn är ibland så lika varandra att folk tror att de är tvillingar, trots att det nästan är två år emellan. Visst är de lika, men ändå så olika.

Veckans tisdagstema: olika.

Stranden när den är som bäst: folktom på våren eller hösten.

Kommentarer

  1. Vad härligt de verkar ha det.
    Mina ungar är lika men helt otroligt olika ändå.
    Tur är väl det.
    Ha det gott
    Lotta

    SvaraRadera
  2. Hej, jag har två pojkar och de är så lika men ändå så olika! Väldigt bra tolkning tycker jag plus fin bild!

    SvaraRadera
  3. En jättefin bild... det ser riktigt härligt ut...

    SvaraRadera
  4. :-) stranden är det bästa stället att vara på efter hemmet.

    Detsamma Lotta!
    Tack sarah!
    Och tack sinkadus!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, det blir jag glad för! ♥

Populära inlägg