Fortsätt till huvudinnehåll

Utvalda

Odla brysselkål i pallkrage

De tog sin lilla tid på sig att börja utvecklas: de små huvudena på stammen. Det var inte förrän under hösten som jag kunde skönja dem. Nu är de så små och så få att jag knappt näns plocka dem! Jag har odlat dem i pallkrage och i kåltält hela sommaren. Det går hur bra som helst att vattna genom kåltältet, som egentligen är gardinen Lill från Ikea . De förlorar tydligen snabbt sina vitaminer när de skördas. Så tänk på det nästa gång du köper en påse av dessa smaragder i butiken! Det ska jag göra.  Mina brysselkålsfrön är köpta hos Impecta . Borde be min arbetsgivare att direkt föra över lite pengar till dem varje månad: så slipper de mellanlanda på mitt konto...  

Till salu: vårt hus

tillsalu

Igår krypkörde bilar och cyklister höll på att vrida nacken av sig när de åkte förbi på vägen utanför vårt hus. Vi bor in på en liten grusväg från 30-vägen, så det är rätt insynsskyddat. Men på Hemnet kan man ju se desto bättre. Det är nog efterfrågan trots allt.

Det känns lite obehagligt att ha sitt hem ute på nätet för allmän beskådan. Samtidigt bra, för nu är försäljningen igång. Nästa söndag är det visning. Förutom allt städande och undanplockande, så har jag homestylat med rödlök, se bild.

Tänk som mäklarbranschen har ändrats sen internet började användas och även sen var man och kvinna blivit designmedveten via alla inredningsprogram. Förr visste man ju knappt vad man skulle åka och titta på. Fem rum och kök kan betyda mycket!

Kommentarer

  1. Hade varit spännande om du kunde länka hemnet adressen så man fick se alla bilderna.

    SvaraRadera
  2. Jag har funderat på det, men det känns redan för utelämnande att visa upp hela sitt hem på en gång på bloggen. På Hemnet känns det dock som att vi är anonyma, trots att adressen ju står där.

    SvaraRadera
  3. jag förstår hur du känner och får fortsätta att vara nyfiken :-)

    SvaraRadera
  4. Skicka din mail-adress till min mail-adress på bloggen, så skickar jag länken till dig!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, det blir jag glad för! ♥

Populära inlägg