Fortsätt till huvudinnehåll

Utvalda

Odla brysselkål i pallkrage

De tog sin lilla tid på sig att börja utvecklas: de små huvudena på stammen. Det var inte förrän under hösten som jag kunde skönja dem. Nu är de så små och så få att jag knappt näns plocka dem! Jag har odlat dem i pallkrage och i kåltält hela sommaren. Det går hur bra som helst att vattna genom kåltältet, som egentligen är gardinen Lill från Ikea . De förlorar tydligen snabbt sina vitaminer när de skördas. Så tänk på det nästa gång du köper en påse av dessa smaragder i butiken! Det ska jag göra.  Mina brysselkålsfrön är köpta hos Impecta . Borde be min arbetsgivare att direkt föra över lite pengar till dem varje månad: så slipper de mellanlanda på mitt konto...  

Kejsarens nya tält

talt1
talt2

Jag började sy en blandning av modern FatBoy och traditionell Sacco-säck. Utan mönster som vanligt. En kvadratmeter kudde är rätt mycket. Lägg därtill ytterligare en kudde. För att bevara husefriden är det bäst att göra två. Därför bidde det ingen Saccoboy, utan ett tält istället... med väggar av tygerna jag fått av min svägerska. Tack E!

För att få stabilitet fick jag dock slakta det gröna lövet från IKEA med böjbara pinnar. Lövet "försvann" i samband med stora ommöbleringen av barnrummet, så än har ingen saknat det...

Igår satt vi och fikade i tältet och även katten satt med. Mysigt. Den minnesbilden tar jag med mig som stunder med barnen att minnas och le över.

Kommentarer

  1. Vilket fint! Jag är mycket imponerad över sykunskaperna!

    SvaraRadera
  2. Du är helt underbar! Kram K

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, det blir jag glad för! ♥

Populära inlägg