Fortsätt till huvudinnehåll

Utvalda

Odla brysselkål i pallkrage

De tog sin lilla tid på sig att börja utvecklas: de små huvudena på stammen. Det var inte förrän under hösten som jag kunde skönja dem. Nu är de så små och så få att jag knappt näns plocka dem! Jag har odlat dem i pallkrage och i kåltält hela sommaren. Det går hur bra som helst att vattna genom kåltältet, som egentligen är gardinen Lill från Ikea . De förlorar tydligen snabbt sina vitaminer när de skördas. Så tänk på det nästa gång du köper en påse av dessa smaragder i butiken! Det ska jag göra.  Mina brysselkålsfrön är köpta hos Impecta . Borde be min arbetsgivare att direkt föra över lite pengar till dem varje månad: så slipper de mellanlanda på mitt konto...  

Spår

Monsterisnon

Det som göms efter tö syns i snö, eller? Vi verkar ha rena motorvägen utanför köksfönstret.


Hangstol

Ingen satt där i somras. Knappast nu. Men fin var den. Vi får väl hitta en bättre plats!

Kommentarer

  1. Visst är stranden vacker, även på vintern. Förresten, dina bilder är mycket mindre nu, det tycker jag är synd, fast det finns kanske en anledning till det? Kram

    SvaraRadera
  2. Nä men, nu när jag lämnat en kommentar så ändrades hela sidan (och blev mer som vanligt, med stora bilder :). Konstigt....

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad bra, på sätt och vis. :) Stranden ja, den gillar vi. Och skogen. Vi har ett favoritställe vid Torna Hällestad. :)

      Radera
  3. En sån där hängmatta skulle jag vilja ha ju! Vi får investera i en sån till sommaren.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, det blir jag glad för! ♥

Populära inlägg