Fortsätt till huvudinnehåll

Utvalda

Odla brysselkål i pallkrage

De tog sin lilla tid på sig att börja utvecklas: de små huvudena på stammen. Det var inte förrän under hösten som jag kunde skönja dem. Nu är de så små och så få att jag knappt näns plocka dem! Jag har odlat dem i pallkrage och i kåltält hela sommaren. Det går hur bra som helst att vattna genom kåltältet, som egentligen är gardinen Lill från Ikea . De förlorar tydligen snabbt sina vitaminer när de skördas. Så tänk på det nästa gång du köper en påse av dessa smaragder i butiken! Det ska jag göra.  Mina brysselkålsfrön är köpta hos Impecta . Borde be min arbetsgivare att direkt föra över lite pengar till dem varje månad: så slipper de mellanlanda på mitt konto...  

Jobb

Martas-fat

Tänk att glömma bort att man jobbar när man är på jobbet. För att det är så roligt. Och inte förrän en vän påminner en om att man faktiskt jobbat, så inser man det. Är det inte det som sägs då och då "find yourself a job you love and you will never have to work again"?

Foton från Märtas.

Martas-ljusstake

Kommentarer

  1. Helt rätt. Är inte där riktigt än men jobbar på det:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inte jag heller helt, men på väg. :)

      Radera
  2. Precis! Vad är det för jobb du gjort? Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fotat lite bilder på produkter, bland annat dessa. Till nyhetsbrev.´Och FB.

      Radera
  3. Så roligt att kunna ha det så. Själv försöker jag intala mig själv att jag förenar nytta med nöje när jag jobbar. Det är ju inget jag skulle vilja göra dygnet runt, men det är faktiskt roligt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag önskar att jag kunde ha det så på heltid! Har en bit kvar än. Mest av allt villl man ju vara hemma med sina <3 :).

      Radera
  4. Det måste ju vara drömmen, att ha så roligt på jobbet att jag glömmer bort att jag jobbar. Det känns som om det är en bit dit även om jag trivs på mitt jobb.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, det blir jag glad för! ♥

Populära inlägg