Fortsätt till huvudinnehåll

Utvalda

Odla brysselkål i pallkrage

De tog sin lilla tid på sig att börja utvecklas: de små huvudena på stammen. Det var inte förrän under hösten som jag kunde skönja dem. Nu är de så små och så få att jag knappt näns plocka dem! Jag har odlat dem i pallkrage och i kåltält hela sommaren. Det går hur bra som helst att vattna genom kåltältet, som egentligen är gardinen Lill från Ikea . De förlorar tydligen snabbt sina vitaminer när de skördas. Så tänk på det nästa gång du köper en påse av dessa smaragder i butiken! Det ska jag göra.  Mina brysselkålsfrön är köpta hos Impecta . Borde be min arbetsgivare att direkt föra över lite pengar till dem varje månad: så slipper de mellanlanda på mitt konto...  

Blommor och ljus

Igår bar jag ut granen. Den var så torr att grenarna knäcktes. Det blev lite väl tomt där den stått, så jag satt dit lite prylar. Får nog gå och småpiffa några dagar innan det är klart. Med lampan blev det genast mycket bättre. Undrar om en blomma klarar sig så långt in i rummet.

Blommor och ljus. Det är vad vi behöver nu.

Vardagsrummet-1

Den gula kudden till höger står där enbart för att skydda sladden från kattänder....

Vardagsrummet-2

Finaste brickan av finaste Åse.


Vardagsrummet-3

Trianglar. Det gillar jag. Och jag insåg att det syns på mina senaste bilder i shoppen.


Vardagsrummet-4

Stenvänner.


Vardagsrummet-5

En snäcka. Det är vad du är för att du tittar in här!


Kommentarer

  1. Hihi, en snäcka. :)
    Det blev fint, du är duktig på det där med att inreda. ;) Jag önskar jag hade pengar och öga för det.

    SvaraRadera
  2. Tack Fröken K för de snälla orden! Den där lampan är jag så nöjd med, tror det var 70% rabatt - den sortens fynd gillar vi. :) Ha en fin helg!

    SvaraRadera
  3. Visst är det härligt när julen är ute. Lite mörkt dock så jag måste gå på lampshopping. Så fint du har det. jättefint.

    SvaraRadera
  4. I helgen slänger vi också ut granen, nu får det räcka. Inte för att den barrar så värst mycket, det är tydligen en riktigt envis en. Kram

    SvaraRadera
  5. Ja, det blir tomt när man slänger ut granen. Framför allt lite mörkt, men det har ju du löst bra! Superfina bilder!!

    Och ny fin header! Det har jag helt missat, superduperfint!!

    Kram!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, det blir jag glad för! ♥

Populära inlägg