Fortsätt till huvudinnehåll

Utvalda

Odla brysselkål i pallkrage

De tog sin lilla tid på sig att börja utvecklas: de små huvudena på stammen. Det var inte förrän under hösten som jag kunde skönja dem. Nu är de så små och så få att jag knappt näns plocka dem! Jag har odlat dem i pallkrage och i kåltält hela sommaren. Det går hur bra som helst att vattna genom kåltältet, som egentligen är gardinen Lill från Ikea . De förlorar tydligen snabbt sina vitaminer när de skördas. Så tänk på det nästa gång du köper en påse av dessa smaragder i butiken! Det ska jag göra.  Mina brysselkålsfrön är köpta hos Impecta . Borde be min arbetsgivare att direkt föra över lite pengar till dem varje månad: så slipper de mellanlanda på mitt konto...  

Längta hit. Längta dit.

Erkänner rakt av att jag längtar tillbaka. Även om jag längtade hem när vi var där. Det jag längtar mest ifrån är den här hemska hostan som hängt med mig sen vi kom hem. Jag vet dessutom när jag fick den. Gick efter en man som nös rakt ut i ett litet obemannat sånt-där tåg på flygplatsen. Där stod vi och kunde inte hålla andan i fyra minuter. Nä, jag trivs nog hemma bäst, även om man får en släng av post-semester-depression när man kommit hem. Bara att ta nya tag och fundera på nästa resa. :)

Stranden-adirondack-clearwater-beach

Sanibel-hus

Falgar-faglar-pa-trad

Baywatch

Kommentarer

  1. Jag tycker ofta att det ska bli skönt att komma hem när semestern börjar närma sig sitt slut. Men så fort jag kommer hem, har tvättat och ställt undan väskan, ja då kommer suget igen. Men det är ju det som är så roligt. Att få planera nästa trip

    SvaraRadera
  2. Ja det är väl konstigt, hur underbart det än är på semesterorten stämmer det att gamla uttrycket "borta bra men hemma bäst". Varför blir det då som snabbt lite trist och man längtar tillbaka? Hmm... Jag tycker att semestern faller i glömska alldeles för snabbt och vardagens intrång blir tydligt. Kram /Nellie

    SvaraRadera
  3. Ooo vilka fina bilder! Har precis hittat hit från Sahras blogg Vardag med Pi, måste kolla vidare här hos dig. Kanske hittar jag svaret på var ni varit. Visst är det så att man blir sugen på att planera för en ny resa direkt när man kommer hem.

    Hälsningar Linda

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, det blir jag glad för! ♥

Populära inlägg