2011-12-20

Hus, kål och kyssar

Pepparkakshus-ikea
Vid ett nyligt besök på Ikea, köpte vi ett pepparkakshus, som var rätt enkelt att montera ihop. Sedvanlig beskrivning med. Verktyget dock eget!


Rödkål
Nu har jag gjort både rödkål och brunkål. Så gott det är med hemmagjort! Jag bad barnen skriva lappar till fryslådorna och insåg inte förrän då att min dotter på allvar trodde att det hette något annat.... se lappen...


Mintkyssar
Vi försökte göra mintkyssar i fredags. Det blev dessa fyra gröna kyssar.... Jag kokade sockret för länge, så smeten stelnade jättesnabbt: vi hann bara göra fyra kantiga kyssar (fler kreativa alternativ till kyssar fanns). Och så tog jag fel flaska, båda var gröna. Den med grön färg. Sen den med pepparmynta.

Nä, baka är inte min grej. Men Rocky Road blev försvinnande god.



2 kommentarer:

  1. Jag tycker det ser roligt ut med gröna mintkyssar, grönt är ju trots allt en julfärg! :) Kram /Nellie

    SvaraRadera
  2. De var faktiskt goda, de få, men rätt sega. :)

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, det blir jag glad för! ♥