2011-09-06

Fjädrar

Tre fjädrar

Sitter och lyssnar på Fire to the rain och tycker det känns skönt att jag bestämt att inte göra något ikväll, inget pyssel, inga bilder, inget nåt. Man kan inte hitta inspiration hela tiden, precis som att man inte kan vara glad/på dåligt humör eller jättelycklig hela tiden; har man ingen motsats kan man inte jämföra mot något och uppskatta det. Och längta till det.

Bilden då? Den gjorde jag igår, när jag var mer inspirerad. Idag är jag bara trött och reflekterande. Hej kuddarna i sängen och ena fjärren i ena handen och andra handen i en skål med nåt gott. Och kanske några pärlor att trä ändå....

3 kommentarer:

  1. fin bild! Visst är det skönt att bara göra ingenting ibland. Det märkliga är att det kan vara så svårt att unna sig den tiden - att bara sitta eller ligga ner och inte göra något vettigt. Något att öva på! .-)

    SvaraRadera
  2. Ja, man är för "snål" att unna sig att göra ingenting.

    SvaraRadera
  3. Vilken underbar bild!
    Fina bilder & text i hela din blogg också..
    Ha en bra lördag!

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, det blir jag glad för! ♥