Fortsätt till huvudinnehåll

Utvalda

Odla brysselkål i pallkrage

De tog sin lilla tid på sig att börja utvecklas: de små huvudena på stammen. Det var inte förrän under hösten som jag kunde skönja dem. Nu är de så små och så få att jag knappt näns plocka dem! Jag har odlat dem i pallkrage och i kåltält hela sommaren. Det går hur bra som helst att vattna genom kåltältet, som egentligen är gardinen Lill från Ikea . De förlorar tydligen snabbt sina vitaminer när de skördas. Så tänk på det nästa gång du köper en påse av dessa smaragder i butiken! Det ska jag göra.  Mina brysselkålsfrön är köpta hos Impecta . Borde be min arbetsgivare att direkt föra över lite pengar till dem varje månad: så slipper de mellanlanda på mitt konto...  

Måndag gör jag ingenting, ingenting, ingenting

Bukett

Jag funderar på om jag ska skriva om utflykter till Hallongården eller Slättarps gård i Skegrie eller om jag ska skriva om att semestern är slut och att det är dags att vänja sig av med semesterjetlagen. Jag tror istället jag tar semesterns sista rosé, tre goda sesamkex (de är riktigt goda) och gör ingenting och tänker att jag är ledig imorgon också, från det vanliga jobbet. Eller så är det Caro-lines som är mitt vanliga måndagsjobb, som jag gett mig själv ledigt från.

Eller om jag tror att jag kan göra ingenting, så misstar jag mig veterligen och sannerligen. Jag läser nog en inredningstidning och funderar på höstens alla projekt istället!

Kommentarer

Populära inlägg