Fortsätt till huvudinnehåll

Utvalda

Odla brysselkål i pallkrage

De tog sin lilla tid på sig att börja utvecklas: de små huvudena på stammen. Det var inte förrän under hösten som jag kunde skönja dem. Nu är de så små och så få att jag knappt näns plocka dem! Jag har odlat dem i pallkrage och i kåltält hela sommaren. Det går hur bra som helst att vattna genom kåltältet, som egentligen är gardinen Lill från Ikea . De förlorar tydligen snabbt sina vitaminer när de skördas. Så tänk på det nästa gång du köper en påse av dessa smaragder i butiken! Det ska jag göra.  Mina brysselkålsfrön är köpta hos Impecta . Borde be min arbetsgivare att direkt föra över lite pengar till dem varje månad: så slipper de mellanlanda på mitt konto...  

Kallt och varmt

Stranden

Kan någon påminna mig ifall det har varit sommar i år? Jag kommer inte riktigt ihåg och det känns som igår jag gick runt och frös. Jag gillar vintern och årstidsväxlingar, men inte att frysa! Så därför har jag just beställt ett par varma stövlar - "stölvar" på femårssvenska - till ett bra pris och från ett favoritmärke hos mig. Shopping = femminuterslycka. Om ens det.

Bilden är från oktober på de mindre av mina älsklingar. Sol på stranden. Stranden är alltid bra. Oavsett väder.

Kommentarer

  1. hur var de i storleken? är de stora eller små på vaderna? kan man få plats med tjocka strumpor? ursäkta för all mina frågor men jag har tänkt att köpa de också med ville få höra andras åsikter om de först, står ju inte mycket på sidan..

    / Annie

    SvaraRadera
  2. Hej Annie,

    fick ett mail tidigare idag om att de skickas imorgon, men jag återkommer med rapport!

    SvaraRadera
  3. Hej igen! Skorna är bra, lite stora i storleken och jag la i en sula, för de var inte så varma som jag trodde. Men betyg 4 av 5.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, det blir jag glad för! ♥

Populära inlägg