2010-08-20

Festivallunchen

Ankor

Det blev sushilunch. Varken festival, skräp eller ekologiskt. Möjligen fulsushi, för den kom sju-elva.
Jag satte mig vid kajkanten, det är skönt att ta av skorna, fötterna når precis inte ned till det smutsiga stadsvattnet i kanalen. En ankmamma och sina åtta ungar flöt förbi med strömmen. Jag studerade dem lite och insåg vilken mamman hade koll på sina ungar: bara genom en nickning manade hon in dem till flocken igen. Och de lydde. Ingen anktrots där inte. Ordning och reda. Så gör jag med: tittar på barnen och nickar, så lyder de. Tror du mig inte? Jag ljuger så tungan är kolsvart.

2 kommentarer:

  1. Dom är säkert jättelydiga!
    Kram, MOnica

    SvaraRadera
  2. För det mesta :)
    Hoppas du har en fin lördag!

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, det blir jag glad för! ♥