Fortsätt till huvudinnehåll

Utvalda

Odla brysselkål i pallkrage

De tog sin lilla tid på sig att börja utvecklas: de små huvudena på stammen. Det var inte förrän under hösten som jag kunde skönja dem. Nu är de så små och så få att jag knappt näns plocka dem! Jag har odlat dem i pallkrage och i kåltält hela sommaren. Det går hur bra som helst att vattna genom kåltältet, som egentligen är gardinen Lill från Ikea . De förlorar tydligen snabbt sina vitaminer när de skördas. Så tänk på det nästa gång du köper en påse av dessa smaragder i butiken! Det ska jag göra.  Mina brysselkålsfrön är köpta hos Impecta . Borde be min arbetsgivare att direkt föra över lite pengar till dem varje månad: så slipper de mellanlanda på mitt konto...  

Vårtecken - trettonde i raden

Raps-igen

Varje år vid den här tiden ligger det en bild av raps på min blogg. Det är så underbart vackra våra skånska rapsfält. Nu är det verkligen senvår, om än lite för kallt, men det luktar grillat och nyklippt gräs och myggbetten har börjat klia. Man börjar bli riktigt sugen på semester!

Fler vårtecken hittar du hos och via Viveka.

Kommentarer

  1. Ja, gula rapsfält är verkligen vackra och ett rejält vårtecken!

    Caroline

    SvaraRadera
  2. Och du är inte den enda som har bilder på raps i sitt vårtecken-inlägg... kolla i min blogg!

    SvaraRadera
  3. Visst är det härligt med rapsen!! Det doftar sommar!!

    SvaraRadera
  4. Underbar rapsbild. Så fint att åka genom Skåne så här års.

    Tack själv! Alltid kul. :-)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, det blir jag glad för! ♥

Populära inlägg