Fortsätt till huvudinnehåll

Utvalda

Odla brysselkål i pallkrage

De tog sin lilla tid på sig att börja utvecklas: de små huvudena på stammen. Det var inte förrän under hösten som jag kunde skönja dem. Nu är de så små och så få att jag knappt näns plocka dem! Jag har odlat dem i pallkrage och i kåltält hela sommaren. Det går hur bra som helst att vattna genom kåltältet, som egentligen är gardinen Lill från Ikea . De förlorar tydligen snabbt sina vitaminer när de skördas. Så tänk på det nästa gång du köper en påse av dessa smaragder i butiken! Det ska jag göra.  Mina brysselkålsfrön är köpta hos Impecta . Borde be min arbetsgivare att direkt föra över lite pengar till dem varje månad: så slipper de mellanlanda på mitt konto...  

Turkosa citysnapshots

Turkost

Det är mycket turkost nu. Det är det annars också, men då mot den blå skalan och grönt. Min kära lilla tofts, som jag hade lååång innan hon-i-USA outade sin läggning, har slitits sönder. Känns lite fånigt när jag tar upp min telefon med det turkosta skalet ur min turkosa väska och lägger den till örat vid min turkosa scarfs. Men, I like a lot! Min dotter frågade mig riktigt förvånad för ett tag sen "Mamma, kan man ringa med din telefon?!"

Turkost. Tur-kost. Det måste vara min latte - kost - som ger mig tur. Den mår jag bra av. Eller så är det turen på stan för att hämta den som får mig att må bra. För att citera dottern igen: "Det är smaskigt att leva!"

Bilder:
En turkos fontän som jag råkat att inte-se under flera år på stationen i Malmö.
Inget turkost hav på Mallorca i det där vädret, men min turkosa telefon syns i back"spegelen".
Mina favoritarmband på favoritcaféet.
Favoritväskan nu på samma café.

Kommentarer

  1. Oh! Ah! Tjusigt! Turkost är ju inte alls min färg, men nu börjar jag falla till föga lite när det drar åt mer mintigt, isigt :) Men turkost på mig själv är en katastrof. Fina bilder!

    SvaraRadera
  2. Ja, men du - hur lyckas vi?! :)
    Och slår vi ihop våra färger har vi ju typ den svenska flaggan, så någon mening finns det säkert med vårt "samarbete" om jag får tro... Haha.

    Turkost är fint, men aboslut inte på mig. Turkost och brunt lär ju hålla sig som klassiker tillsammans - de tycks trivas bra ihop.
    Fina bilder och fontänen var superläcker.
    Likt din dotters kommentarer. :)

    SvaraRadera
  3. Men den där fontänen har jag inte heller lagt märke till! Riktigt fin sådär när du isolerat den från uteliggare och annat som stör :)

    SvaraRadera
  4. Tack själv, det var riktigt trevligt!!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, det blir jag glad för! ♥

Populära inlägg