Fortsätt till huvudinnehåll

Utvalda

Odla brysselkål i pallkrage

De tog sin lilla tid på sig att börja utvecklas: de små huvudena på stammen. Det var inte förrän under hösten som jag kunde skönja dem. Nu är de så små och så få att jag knappt näns plocka dem! Jag har odlat dem i pallkrage och i kåltält hela sommaren. Det går hur bra som helst att vattna genom kåltältet, som egentligen är gardinen Lill från Ikea . De förlorar tydligen snabbt sina vitaminer när de skördas. Så tänk på det nästa gång du köper en påse av dessa smaragder i butiken! Det ska jag göra.  Mina brysselkålsfrön är köpta hos Impecta . Borde be min arbetsgivare att direkt föra över lite pengar till dem varje månad: så slipper de mellanlanda på mitt konto...  

Dagens

Körsbärsblom


Gladast: Skrattade riktigt högt åt bilden med "Don't use that tone with me"-bilden. Skratta du med. Och även åt den var alla cursors kommer från. Jag som alltid undrat.

Godast: Yoghurtglass från SevenEleven. Gratis om man har en 7-11-app i sin iPhone. Och gratis är ju som bekant förknippat med gott. (Och ja, jag var lättköpt, för 19 kronor skrev jag om det på bloggen också...).

Design: Allt, allt, allt på den här sidan: http://www.anthropologie.eu. Tips via Signed by me.

Kläder och väder: Den här bilden, se nedan och här.

Länk: Till ett par skor som jag tycker ser ut som någon gått loss på dem med Photoshop-penslar. Om jag gillar dem? Yep, trots de höga klackarna.

Fotot: Sköna maj har hittills inte varit så skön i Skåne.

Dåliga kläder

Kommentarer

  1. Jag gillar din skylt skarpt :) En sån vill jag ha och visa alla präktiga människor :)

    SvaraRadera
  2. Det finns inget fult väder bara fula kläder...

    SvaraRadera
  3. OMG vilka fina skor!! De hade suttit som handen i handsken på dig ;)

    Tyvärr är creperiet stängt och öppnar först till sommarn, så ingen mugg den här gången.
    Jag handlar gärna till dig i sommar istället!!

    Kram Fi

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, det blir jag glad för! ♥

Populära inlägg