Fortsätt till huvudinnehåll

Utvalda

Odla brysselkål i pallkrage

De tog sin lilla tid på sig att börja utvecklas: de små huvudena på stammen. Det var inte förrän under hösten som jag kunde skönja dem. Nu är de så små och så få att jag knappt näns plocka dem! Jag har odlat dem i pallkrage och i kåltält hela sommaren. Det går hur bra som helst att vattna genom kåltältet, som egentligen är gardinen Lill från Ikea . De förlorar tydligen snabbt sina vitaminer när de skördas. Så tänk på det nästa gång du köper en påse av dessa smaragder i butiken! Det ska jag göra.  Mina brysselkålsfrön är köpta hos Impecta . Borde be min arbetsgivare att direkt föra över lite pengar till dem varje månad: så slipper de mellanlanda på mitt konto...  

CitySnapShots - 3 maj

Citysnapshots-20100503

Jag tror minsann jag har en ny bloggkategori: CitySnapShots. Mobilkamerabilder från Malmö.

Idag hade jag en feel-good-lunch på Barista-café med en latte och biscotti som sällskap, efter hafsa-i-sig-snabbt-lunch på jobbet. Jag hade glömt min lilla svarta och använde ett icke att förakta enkelt A4-papper, tjockt papper dock, det måste vara rätt känsla. Resultat: inte mindre än sexton bildidéer! (Vill du ha mitt Caro-lines-nyhetsbrev? Skicka ett mail, så missar du inte vilka bilderna blir!).

Jag kände på mig att ett nytt nummer av Living Etc borde ligga och vänta på mig på 7-11. Jo,visst, nu ligger den i väskan och väntar. På vägen dit kunde jag inte låta bli att fotografera den här hisskranen som installerar klockan på en av Malmös blivande tunnelbanestationer eller vad det ska heta. Klockan är symboliskt, den är ju inte igång, men fungerar ju faktiskt i denna minut: tolv och det är lunch. "Lunch", jaha, då går vi på lunch då. Att kranen sen stod mitt på cykelvägen spelade mindre roll. Är det lunch så är det!

Med Maj-issuen i nya väskan styrde jag styret mot caféet och struntade i de undrande blickarna varför jag fotograferade pappeprskorgen. De stod ju på andra sidan av den och såg inte vardagskonsten!

Förresten: visst har vi en underbar vårhimmel i Malmö?

Kommentarer

  1. Visst är det härligt med vår i Malmö! Tänk att jag går förbi varje dag och har lyckats missa det där tornet. Ska helt klart hålla utkik imorgon. Det ser ju riktigt tjusigt ut. Dags för en ny lunch snart också kanske?

    SvaraRadera
  2. Den bästa tidningen!!!


    God läsning
    =)


    Maliin

    SvaraRadera
  3. Jag måste helt enkelt utforska Malmö. Någon gång!

    SvaraRadera
  4. Visst är det dags för en lunch snart Malin, absolut och gärna! Jag mailar dig :).

    Maliin :) :D

    Det måste du ju Jessika! I sommar kanske?

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, det blir jag glad för! ♥

Populära inlägg