2010-02-06

Melodiradio

MrUggla

Förra året tyckte min son och jag att Caroline af Ugglas var den solklara vinnaren i Melodifestivalen. Jag har redan röstat fram min favorit: Pain of salvation. De låter inte lika snälla på Spotify, men jag gillar dem.

På tal om det: titta vem som satt i vår björk och kamouflerade sig i morse och faktiskt hela förmiddagen. Det tog lite tid att locka fram honom i Photoshop. Vi bjöd honom på prinskrov, men han var lite blyg. När jag tog bilden smög ett rådjur förbi i snön nedanför. Härligt att bo i skogen på landet men ändå nära byn. Det är inte så ensligt som det låter, vi har väl 4+4 meter till närmsta granne.

2 kommentarer:

  1. Vilken fining i trädet. :-) Ugglor och andra trevliga fåglar lyser dessvärre med sin frånvaro i våra nybyggarkvarter. Endast läskiga skator och kråkor som vågar sig fram. Trist. :-)

    Visst var "Vägsalt" bra- inte så hårdrockigt namn på en låt - men bra var den. :-)

    SvaraRadera
  2. Pain rules!

    Vilken lycka att ha en alldeles egen uggla att fota, vill jag också ha.

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, det blir jag glad för! ♥