Fortsätt till huvudinnehåll

Utvalda

Odla brysselkål i pallkrage

De tog sin lilla tid på sig att börja utvecklas: de små huvudena på stammen. Det var inte förrän under hösten som jag kunde skönja dem. Nu är de så små och så få att jag knappt näns plocka dem! Jag har odlat dem i pallkrage och i kåltält hela sommaren. Det går hur bra som helst att vattna genom kåltältet, som egentligen är gardinen Lill från Ikea . De förlorar tydligen snabbt sina vitaminer när de skördas. Så tänk på det nästa gång du köper en påse av dessa smaragder i butiken! Det ska jag göra.  Mina brysselkålsfrön är köpta hos Impecta . Borde be min arbetsgivare att direkt föra över lite pengar till dem varje månad: så slipper de mellanlanda på mitt konto...  

Rutinkontroll

streetart

Ny termin, förskola, nya rutiner vilket innebär nya tider. Vilken stress det är på morgonen att passa en tid. Inget unikt i samhället direkt, men nytt i vår vardag. Fullt på dagis-/förskolaparkeringen och stressade föräldrar överallt.

Nu är det stopp för stress och dags att ta itu med framför allt nya kvällsrutiner på allvar.


Bild: Klotter för en gladare vardag och lite musik: jag trodde inte jag skulle gilla låten när jag hörde att boysen är back, men nu har jag spelat den om och om igen ett par tio gånger.

Kommentarer

  1. usch ja, morgonstress är inget kul. Är sÅ glad att mannen sköter lämningarna så att jag slipper. :-)

    SvaraRadera
  2. Ja, och så alla dessa tider att boka in: BVC-besök, föräldramöten, knytis på dagis, fira av en kollega på jobbet, styrelsemöten hit och träningspass dit. Roliga saker en del av dem men puh.

    SvaraRadera
  3. Ja det märks verkligen att hösten är igång igen på alla plan. Jag förlänger dock min sommar med två veckor i Grekland snart :-)

    SvaraRadera
  4. SÅ ska ju världen se ut - helt rätt!!! Back Street Boys får vänta till en annan dag! :)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, det blir jag glad för! ♥

Populära inlägg