Fortsätt till huvudinnehåll

Utvalda

Odla brysselkål i pallkrage

De tog sin lilla tid på sig att börja utvecklas: de små huvudena på stammen. Det var inte förrän under hösten som jag kunde skönja dem. Nu är de så små och så få att jag knappt näns plocka dem! Jag har odlat dem i pallkrage och i kåltält hela sommaren. Det går hur bra som helst att vattna genom kåltältet, som egentligen är gardinen Lill från Ikea . De förlorar tydligen snabbt sina vitaminer när de skördas. Så tänk på det nästa gång du köper en påse av dessa smaragder i butiken! Det ska jag göra.  Mina brysselkålsfrön är köpta hos Impecta . Borde be min arbetsgivare att direkt föra över lite pengar till dem varje månad: så slipper de mellanlanda på mitt konto...  

En blomkett

Bukett

Här kommer "Best of barnen augusti 2009":
  • Efter träningen. Nyduschad.
    Abbe: - Mamma, är mjölken slut i dem?
    Mojan: - Ja, det vet du ju.
    Lusfräcke Abbe: - Men varför hänger dom?
  • Lägg därtill att sonen berättar för våra gäster att "Mamma har skägg på benen".

  • På vägen hem från dagis:
    Privatchaffören: - Vad fick ni till lunch idag?
    Ida-Pida
    : - Militärsoppa.
    När hon idag skulle berätta igen vad soppan hette, så var det:
    - Stridssoppa.

    Kan ni gissa vilken färg det är på soppan? Svaret hittar du två inlägg ned med bild här...

  • Och just det! Jag har fått flera blomketter i sommar. En blombukett alltså. SAOL, glöm inte var ni läste det först!

Illustration: Best of Slottsparken i Malmö igår. Och en liten nostalgitripp tillbaka till tidigt 90-tal, det vill säga yngre stenåldern.

Kommentarer

  1. Hej du,
    Det märks att dagis har satt igång. Nu har jag gått och blivit sjuk igen. Är det inte typiskt? Vaknade med halsont och feber - och får således stanna hemma idag.

    Jag framstår som världens strulpella - men jag är verkligen inte den som brukar ändra.

    Hoppas att du har tålamod med mig så att vi kan få till en lunch till slut. :-) Nästa vecka åker mannen till Japan så då är jag ledig med flickorna. Veckan därefter fungerar dock utmärkt.

    Vi kan väl höras nästa vecka och bestämma vilken dag. Jag jobbar måndag, torsdag, fredag.

    Malin

    SvaraRadera
  2. Tredje gången gillt då hoppas vi på. Krya på er, vi har en härlig bakterieperiod framför oss...

    Vi hörs nästa vecka då och krya på dej!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, det blir jag glad för! ♥

Populära inlägg