2009-07-15

Hallands väderö och Bjärehalvön

Krabbfiske

Idag känns som en komprimerad semester, vi hann med så mycket. Styrde norrut till Hallands Väderö. Med tjugosju grader i luften orkade vi inte ens tänkta på att runda ön. Det blev krabbfiske och glass-ätande.

Jag ville gärna besöka Nivå 125 som Malin tipsat om, men insåg att det gör man inte när det är tennisvecka i Båstad! Bilkö, kö, kö. Vi vände och hittade via kostigar den lilla, lilla byn Kattvik med världens mysigaste lilla kiosk i grönskan med snällgulliga paret som serverade våfflor, mer glass och korv-och-bröd och jippi sa mitt blodsocker som var farligt nära den arga nivån.

Det blev rena ätar-turen, för middagen åt vi på Villa Thora åter i Torekov, till de läskiga tonerna av ett åskväder. Jag åt thaiwok och notera hur uteplatsen lutade och såsen hamnade i ena ändan av tallriken!

Thaiwok på Villa Thora

Hallands Väderö mås

Hallands Väderö blåklocka

Bjäresolnedgång

Dags att ladda om batterierna, imorgon kör vi till Österlen.

3 kommentarer:

  1. Härligt med Hallands Väderö. :-) Vi var på väg förra veckan - men det blåste för mycket för liten båt. Bättre lycka nästa gång - liksom med ert Nivå 125 besök. :-) Båstad under tennisvecko-tider är säkrast att undvika. :-)

    SvaraRadera
  2. Hej! Sökte på bloggar från Höllviken och hittade dig. Är själv uppväxt där nere o älskar också fotografering och inreding/design. Så här kikar jag in igen :)
    Gillade verkligen ditt foto med havet i bakgrunden o segelbåten. Jätte fint!

    SvaraRadera
  3. Vackra bilder Caroline! Om jag åker till Båstad i år så blir det på hantverksmässan.

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, det blir jag glad för! ♥