Fortsätt till huvudinnehåll

Utvalda

Odla brysselkål i pallkrage

De tog sin lilla tid på sig att börja utvecklas: de små huvudena på stammen. Det var inte förrän under hösten som jag kunde skönja dem. Nu är de så små och så få att jag knappt näns plocka dem! Jag har odlat dem i pallkrage och i kåltält hela sommaren. Det går hur bra som helst att vattna genom kåltältet, som egentligen är gardinen Lill från Ikea . De förlorar tydligen snabbt sina vitaminer när de skördas. Så tänk på det nästa gång du köper en påse av dessa smaragder i butiken! Det ska jag göra.  Mina brysselkålsfrön är köpta hos Impecta . Borde be min arbetsgivare att direkt föra över lite pengar till dem varje månad: så slipper de mellanlanda på mitt konto...  

Avbockat på "Att göra"-listan

En-halv-meter-nässlor

  • Varit på plantskolan: hallonen var slut, så det blev två sista vinbärsbuskarna istället.
  • Plockat sex liter jordgubbar, ska snart koka sylt och chutney med vanilj och rosépeppar.
  • Bjudit in gäster på grillning.
  • Varit och "vattnat Oskar" - vattnat föräldrarnas blommor och matat katten.
  • Gjort egna Chicken McNuggets - 100 gånger godare!
  • Varit domare när barnen tetats. Är det skånska eller vet alla vad man gör när man "tetas"?
  • Hängt upp kläder som "behövde tvättas" i (uppblåsbara) poolen inklusive gympaskor...
  • Flyttat sten.
  • Funderat på att jag inte kan träna när alla är bortresta...
=
en helt vanligt ovanlig dag.

Sen måste jag nog avsluta dagen med ett glas rött och lite parmaskinka - det får man unna sig när man är själv med barnen i dagarna tre. :)

Bilden: Albert fick fotografera åter igen: jag slänger monsterbrännnässlorna på nästan en meter och jag med hållning som en hösäck och nej, jag är inte heller gravid - bara en skönt småbarnsmammapösig topp. Vackra så länge man inte går för nära...

Kommentarer

  1. Jag tycker du var fin jag ;)

    SvaraRadera
  2. Hemgjorda Chicken McNuggets lät gott, blev inspirerad. Tack!
    kram Maristella (vem är din högra granne numera?)

    SvaraRadera
  3. jag tycker det låter som du tränat mest hela dagen ;-)

    SvaraRadera
  4. Jessika: Du e snäll du :)

    Maristella: Hej du! Hoppas allt är fint med dig och de andra tre (!).

    Anna-karin: Jag skrattade när jag läste din kommentar, du har ju faktiskt rätt, tänkte inte på det!

    SvaraRadera
  5. Allt väl överlag med mig och de mina! Det är härligt med sommar och Adam är en snäll bebbe :)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, det blir jag glad för! ♥

Populära inlägg