Fortsätt till huvudinnehåll

Utvalda

Odla brysselkål i pallkrage

De tog sin lilla tid på sig att börja utvecklas: de små huvudena på stammen. Det var inte förrän under hösten som jag kunde skönja dem. Nu är de så små och så få att jag knappt näns plocka dem! Jag har odlat dem i pallkrage och i kåltält hela sommaren. Det går hur bra som helst att vattna genom kåltältet, som egentligen är gardinen Lill från Ikea . De förlorar tydligen snabbt sina vitaminer när de skördas. Så tänk på det nästa gång du köper en påse av dessa smaragder i butiken! Det ska jag göra.  Mina brysselkålsfrön är köpta hos Impecta . Borde be min arbetsgivare att direkt föra över lite pengar till dem varje månad: så slipper de mellanlanda på mitt konto...  

International Street Market i Malmö

InternationalStreetMarket

Då var det nationaldag och jag pustar ut efter veckan som varit. Det har hänt ovanligt mycket, trevliga saker mest och bland annat har det varit International Street Market i Malmö igen. Ett trevligt inslag med mycket godsaker. Finfin kvalitet och priser därefter. Vad sägs om en färsk vitlök stor som en knytnäve, till priset av 26 kronor? Den hade säkert varit god halverad och grillad. Eller en större-än-bifftomat för 28 kronor? En kollega gjorde inköp för 800 kronor! Mina inköp stannade vid två godisormar - även de stora - och två praktexemplar av stäppsalvia, ja, även de stora, till priset special-price-for-you. Marknaden håller på idag nationaldan och till imorgon söndag, så åk dit om du kan!

Nationaldag

Kommentarer

Populära inlägg