Fortsätt till huvudinnehåll

Utvalda

Odla brysselkål i pallkrage

De tog sin lilla tid på sig att börja utvecklas: de små huvudena på stammen. Det var inte förrän under hösten som jag kunde skönja dem. Nu är de så små och så få att jag knappt näns plocka dem! Jag har odlat dem i pallkrage och i kåltält hela sommaren. Det går hur bra som helst att vattna genom kåltältet, som egentligen är gardinen Lill från Ikea . De förlorar tydligen snabbt sina vitaminer när de skördas. Så tänk på det nästa gång du köper en påse av dessa smaragder i butiken! Det ska jag göra.  Mina brysselkålsfrön är köpta hos Impecta . Borde be min arbetsgivare att direkt föra över lite pengar till dem varje månad: så slipper de mellanlanda på mitt konto...  

Utan nät

forgetmenot

Att vara utan fungerande internet och mail en hel dag är en märklig känsla. Det var vi på kontoret igår. Hur mycket effektivare är vi idag jämfört med skrivmaskinens tid? Internetleverantören meddelade att "nu är alla problem lösta". Underbart. Alla problem lösta! Tänk att det var internetleverantören, inte politikerna, inte prästerna, inte juristerna, utan internetleverantören som löste ALLA problem. Man får passa sig hur man formulerar sig! :)


Bild: En söt liten förgätmigej, tyckte jag passade bra till funderingen kring hur vi ska kunna minnas allt vi skrivit och sparat i våra datorer. Ibland blir jag förvånad över vad jag skrivit på bloggen för ett år sedan eller så.

Kommentarer

  1. Och jag kan blir förvånad över vad jag skrev för en vecka sedan:) Minnte blir kortare ochkortare tror jag..
    Japps, Vellingeblomman hade den lilla söta pellisen. Jag hade letat efter den ett tag, coh jag blev så glad..
    ha det
    kram
    V

    SvaraRadera
  2. Det är verkligen helt galet hur sårbara vi är utan nät. Hela kontoret står still...

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, det blir jag glad för! ♥

Populära inlägg