Fortsätt till huvudinnehåll

Utvalda

Odla brysselkål i pallkrage

De tog sin lilla tid på sig att börja utvecklas: de små huvudena på stammen. Det var inte förrän under hösten som jag kunde skönja dem. Nu är de så små och så få att jag knappt näns plocka dem! Jag har odlat dem i pallkrage och i kåltält hela sommaren. Det går hur bra som helst att vattna genom kåltältet, som egentligen är gardinen Lill från Ikea . De förlorar tydligen snabbt sina vitaminer när de skördas. Så tänk på det nästa gång du köper en påse av dessa smaragder i butiken! Det ska jag göra.  Mina brysselkålsfrön är köpta hos Impecta . Borde be min arbetsgivare att direkt föra över lite pengar till dem varje månad: så slipper de mellanlanda på mitt konto...  

Tejp

tejp


Det är de små detaljerna som gör det. Färgglad tejp. Så fint det blir med en rosa bit tejp på ett paket eller ett kort istället för vanlig "osynlig" som genomskinlig heter hos oss ibland. Jag hittade en webbshop med bara finfina tejp rullar och en tillhörande tejpblogg också. Ta en titt hos Happy Tape. Jag undrar vad min man tycker om att köpa tejp för fyrahundra kronor. Jag ser det som ett verktyg precis som penslar, pennor och papper!

Ny kategori idag: pyssel.

Kommentarer

  1. Inga problem. Jag skulle kunna köpa tejp för det dubbla, älskar tejp.

    SvaraRadera
  2. Ha, tejp för fyra hundra, det är ju underbart! Jag gillade verkligen den den där mönstrade.

    SvaraRadera
  3. Du är ju rolig men jag förstår dig precis, såna tejp är ju precis vad en pysslig tjej behöver!

    SvaraRadera
  4. Jag säger - berätta det inte för honom. ;-) Som tur är har jag själv inte hakat på dyra tejphysterin. Mina vänner får nöja sig med osynlig. Jag är tillräckligt bra på att lägga pengar på annat. ;-)

    SvaraRadera
  5. Hemmabloggaren: Ja, nu är jag också "fast" i tejpträsket -haha!

    Kajsa: Femton meter på rulle, det blir en del pyssel i alla fall.

    Carina: Precis! Och det är mammas tejp, kanske kan barnen få små små bitar.

    Malin: Nä, när den kommer hamnar den direkt i garderoben och får ligga till sig och sen: "Ää, den har jag köpt för länge sen (två veckor sen eller så...)"

    SvaraRadera
  6. SV: Jag kan varmt rekommendera Oslo - bortsett från prisläget då, men det är bara att blunda för prislappen - annars blir man bara irriterad. :-)

    Uteserveringen heter Dattera til hagen. Inget fancy, men väldigt mysigt och färgglatt och supergoda burgare till okej priser för att vara Oslo. http://www.dattera.no/

    Kan rekommendera ett besök i botaniska också. Jättemysigt och kul för barnen att springa runt.

    Behöver ni boende så kan jag tipsa om vårt boende. Vi hyrde en trerumslägenhet från Oslo apartments för 1050 NOK/per natt. Skönt att kunna fixa lite frukost själv och att kunna lägga barnen i separat rum och ändå fortsätta lite semestermys för de vuxna. Blir lätt lite instängt på hotellrum. Det vinner absolut inga inredningspriser, men det var rymligt, bra beläget och fullt utrustat.

    Ha en skön helg!
    Kram Malin

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, det blir jag glad för! ♥

Populära inlägg