Fortsätt till huvudinnehåll

Utvalda

Odla brysselkål i pallkrage

De tog sin lilla tid på sig att börja utvecklas: de små huvudena på stammen. Det var inte förrän under hösten som jag kunde skönja dem. Nu är de så små och så få att jag knappt näns plocka dem! Jag har odlat dem i pallkrage och i kåltält hela sommaren. Det går hur bra som helst att vattna genom kåltältet, som egentligen är gardinen Lill från Ikea . De förlorar tydligen snabbt sina vitaminer när de skördas. Så tänk på det nästa gång du köper en påse av dessa smaragder i butiken! Det ska jag göra.  Mina brysselkålsfrön är köpta hos Impecta . Borde be min arbetsgivare att direkt föra över lite pengar till dem varje månad: så slipper de mellanlanda på mitt konto...  

Övertid

mathew-williamson

Du vet att du är trött när du söker på William Mathewson på Tradera och dessutom tycker det är konstigt att få noll träffar. :)

Kommentarer

  1. Tack för ett skratt i slutet av arbetsdagen. :-)

    SvaraRadera
  2. Hej!

    Jag har precis startat en blogg med ett nytt koncept. Jag publicerar bara andras inlägg! poängen är att man ska kunna hitta nya roliga bloggar utan att leta ihjäl sig. De listor med bloggar som finns idag är bara topplistor, jag vill få fram alla andra bloggar! Men för att få igång bloggen så att konceptet fungerar måste jag sprida mitt budskap (det är det jag gör nu). Under fresh&cleans rubrik på bloggen så finns det en kort förklaring till hur man gör för att publicera ett inlägg av sin egen blogg. Titta gärna in! Ju fler desto roligare... kram!

    SvaraRadera
  3. Malin: Det var så lite, skratta själv också, även när jag provade en sån där byxdress idag, dock inte från H&M :)

    Fresh & Clean: Lycka till!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, det blir jag glad för! ♥

Populära inlägg