Fortsätt till huvudinnehåll

Utvalda

Odla brysselkål i pallkrage

De tog sin lilla tid på sig att börja utvecklas: de små huvudena på stammen. Det var inte förrän under hösten som jag kunde skönja dem. Nu är de så små och så få att jag knappt näns plocka dem! Jag har odlat dem i pallkrage och i kåltält hela sommaren. Det går hur bra som helst att vattna genom kåltältet, som egentligen är gardinen Lill från Ikea . De förlorar tydligen snabbt sina vitaminer när de skördas. Så tänk på det nästa gång du köper en påse av dessa smaragder i butiken! Det ska jag göra.  Mina brysselkålsfrön är köpta hos Impecta . Borde be min arbetsgivare att direkt föra över lite pengar till dem varje månad: så slipper de mellanlanda på mitt konto...  

Bilder

fiat-warhol

Bilder är verkligen min passion. På en Photoshop-sida läste jag "I wish I could edit the world". Jag vet precis vad hon menar, byta färg på det där huset, måla fram en blå himmel, lite grönare träd och ta bort den där pricken i ansiktet. Fusk så det stänker, men det är en annan verklighet, en bildlig verklighet?
Eller så har man ingen kamera med och vet att stunden kommer inte igen, så det är inte lönt att vända och hämta kameran: ett rapsfält med ett stort grått moln ovanför och solens strålar silar ned i gråtoner. Så vackert. Men ingen kamera. Eller en solnedgång bakom molnen och solen tittar fram som ett orange storebrorsöga, precis som den stora läskiga roboten i "The day the earth stood still" (- jag älskar såna filmer!). Och ingen kamera.

Den söta Fiat-bilen från Rom har fått följa med ett par bilder nu. Här en Warhol-version. På Fujidirekt kan man till och med den 19 maj beställa förstoringar i formatet 30x45 centimeter för endast nio kronor. Jag tänkte ladda upp och klicka hem de nio bilarna + säkert en och annan bild på barnen. Vad tycker du om bilden? Alla kommentarer är mer än välkomna: jag vill utvecklas!

Ett tips på vackra bilder är fotografen Stu Gibsons surfbilder. Via Cap&Design.

Kommentarer

  1. Jag håller med dig, att hålla på med bilder är det roligaste som finns!

    Jag tycker verkligen om fiat-bilden, upprepningar och dessa härliga färger är väldigt najs!

    Tack för tipset om förstoringar, kanske skulle ta och beställa ett par, jag är väldigt dålig på att framkalla bilder annars, mest hamnar dom på datorn och bloggen.

    Ha en trevlig helg och fortsätt med dina fina bilder så vi får njuta av dom!

    SvaraRadera
  2. Gillar dina Fiatvarianter och så gillar jag sådana filmer också ;-)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, det blir jag glad för! ♥

Populära inlägg