Fortsätt till huvudinnehåll

Utvalda

Odla brysselkål i pallkrage

De tog sin lilla tid på sig att börja utvecklas: de små huvudena på stammen. Det var inte förrän under hösten som jag kunde skönja dem. Nu är de så små och så få att jag knappt näns plocka dem! Jag har odlat dem i pallkrage och i kåltält hela sommaren. Det går hur bra som helst att vattna genom kåltältet, som egentligen är gardinen Lill från Ikea . De förlorar tydligen snabbt sina vitaminer när de skördas. Så tänk på det nästa gång du köper en påse av dessa smaragder i butiken! Det ska jag göra.  Mina brysselkålsfrön är köpta hos Impecta . Borde be min arbetsgivare att direkt föra över lite pengar till dem varje månad: så slipper de mellanlanda på mitt konto...  

Höstfågel på vernissage hos Juniform

Bloggutställning_höstfågel

Idag är det vernissage hos Anna på bloggen Juniform. Mitt bidrag finns med och ser heter något så finurligt som "Höstfågel" och kan väl räknas till en stannfågel här på bloggen.

Kommentarer

  1. Hoppas den får en fin plats hos sin nya ägare. Mycket fint alla hade gjort.
    Kram L

    SvaraRadera
  2. Så fin, tycker verkligen om den. Så lekfull! Så kul är det att äntligen få se allas bidrag och alla har vart så duktiga!

    Kram
    /Johanna

    SvaraRadera
  3. Vilken superläcker tavla!!!

    SvaraRadera
  4. Hej! Hittade din fina blogg via Juniform. Underbar tavla!! Jag blir verkligen nyfiken och vill se mer av det du gjort.

    SvaraRadera
  5. Vilken fin och rolig illustration!

    SvaraRadera
  6. Johanna.B: Ja, jag tycker att det över lag var hög kvalitet på vernissaget!

    Vera: Tack för det!

    Pia: Kul du hittade hit. Det finns mer under kategorin "illustrationer", men jag kan maila dig också om du vill se ännu mer.

    Lillnea: Jag blev glad när jag "kom på "motivet! Har det hemma inramat i sovrummet.

    SvaraRadera
  7. L: Första kommentaren i mitt svar var tänkt till dig med!

    SvaraRadera
  8. Jättefin tavla!
    Mottagaren måste vara mycket nöjd!
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  9. Vilken fin tavla. Vilka underbara illustratörer det finns runt om i blogg-land.

    Hälsar Petra C som är ute på del tre av vernissaget.

    SvaraRadera
  10. Det var så fint... Gillar din stil

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, det blir jag glad för! ♥

Populära inlägg