Fortsätt till huvudinnehåll

Utvalda

Odla brysselkål i pallkrage

De tog sin lilla tid på sig att börja utvecklas: de små huvudena på stammen. Det var inte förrän under hösten som jag kunde skönja dem. Nu är de så små och så få att jag knappt näns plocka dem! Jag har odlat dem i pallkrage och i kåltält hela sommaren. Det går hur bra som helst att vattna genom kåltältet, som egentligen är gardinen Lill från Ikea . De förlorar tydligen snabbt sina vitaminer när de skördas. Så tänk på det nästa gång du köper en påse av dessa smaragder i butiken! Det ska jag göra.  Mina brysselkålsfrön är köpta hos Impecta . Borde be min arbetsgivare att direkt föra över lite pengar till dem varje månad: så slipper de mellanlanda på mitt konto...  

Gott nytt MMIX

gottnytt2009

Kommentarer

  1. Hej du
    jag vill inte skriva menyn på bloggen, ifall gästerna läser (och det gör de)..
    Det blir hummersoppa till förrätt, lammfilé med getostlasagne, klyftpotatis och kaneldoftande rödvinssås till varmrätt och creme brulee till efterrrätt.. Håller tummarna för att det blir bra
    kram och gott nytt år!
    Syrran kom ihåg dig också!

    SvaraRadera
  2. Så gott det lät! Det har du rätt i att gästerna inte ska veta innan, vi pratade om det några vänner och jag och kom fram till det är en trevlig men lite lustig tradition att inte berätta om maten innan!

    SvaraRadera
  3. Gott Nytt Caroline!

    SvaraRadera
  4. Gott nytt år Carina och Anna-Karin till er med!
    Hoppas maten blev god, Viveka!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, det blir jag glad för! ♥

Populära inlägg