Fortsätt till huvudinnehåll

Utvalda

Odla brysselkål i pallkrage

De tog sin lilla tid på sig att börja utvecklas: de små huvudena på stammen. Det var inte förrän under hösten som jag kunde skönja dem. Nu är de så små och så få att jag knappt näns plocka dem! Jag har odlat dem i pallkrage och i kåltält hela sommaren. Det går hur bra som helst att vattna genom kåltältet, som egentligen är gardinen Lill från Ikea . De förlorar tydligen snabbt sina vitaminer när de skördas. Så tänk på det nästa gång du köper en påse av dessa smaragder i butiken! Det ska jag göra.  Mina brysselkålsfrön är köpta hos Impecta . Borde be min arbetsgivare att direkt föra över lite pengar till dem varje månad: så slipper de mellanlanda på mitt konto...  

Ett hål i väggen

huset_rum

I helgen startar projekt "Eget rum till sonen". Det började egentligen redan i söndags. Barnen fick ta på skorna och hjälpa pappa sparka ned gipsskivan där dörrhålet ska bli, under förmaningen att "så här gör vi i vanliga fall inte".

Vi har en förväntansfull son och en lite orolig dotter. Jag trodde hon skulle säga att hon inte ville sova själv, men det handlade om: "Då har jag ju ingen matta på mitt rum!", eftersom den som ligger där nu är storebrors. Jo, det kan vi nog lösa.

Köksbordet ska stå där köksön står idag och hur vi ska möblera optimalt i nya barnrummet vet vi inte än. Inte heller vilken tavla som ska få pryda väggen bakom TV-soffan. Bakom soffan ska vi också hitta några låga skåp som ska sluka spel och annat. Gärna i 50-talsstil. Hej Blocket! Projekten tar aldrig slut! Men vad skulle man göra då?

Kommentarer

  1. Vi har tagit julledigt i vårt renoverande - hoppas ni oxå får tid över till lite julro :) God jul!

    SvaraRadera
  2. Ni har verkligen ett fin fint hus! God Jul!

    SvaraRadera
  3. ToVe: Tack, det hoppas och även tror jag också att vi får. God jul till dig med!

    Jessika: Tack! Det tog ett år att bo in sig, att känna hur det är att "vara hemma" under alla årstider. Men nu känns det som vårt! Och god jul till dig med!

    SvaraRadera
  4. Men hjälp, ni börjar projektet samma helg som det är jul???
    Bara att önska lycka till
    och God Jul

    SvaraRadera
  5. Det är inte något stort projekt, med våra mått mätt! Med en julledig lite rastlös man är det bra terapi för honom :). Julafton firar vi hos min syster!

    God jul till dig med!

    SvaraRadera
  6. Gud så kul!

    Hittills har projekten aldrig tagit slut för det har alltid varit ngt som "måste" fixa.

    Men snart har vi fixat allt o då undrar jag vad jag skall göra av all ledig tid.;)

    Alltid "hittar" man på ngt att fixa till.

    Själv funderar jag på att köpa teakskänk och ha stringhyllor ovanför. Istället för tråkiga bokhyllor.
    Fast jag vill ha vita hyllor som kontrast till teakfärgen.
    Vad tror du??

    Annars så önskar jag dig God Jul o trevlig helg med familjen!!!

    kram

    SvaraRadera
  7. Härlig julsysselsättning för rastlösa barn: sparka ner gipsskiva! ;-)

    Nej, utan projekt vore det allt trist. Här är det ommålning av gratisfyndad barnmöbel som står högst på listan. Och lite golvläggning.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, det blir jag glad för! ♥

Populära inlägg