Fortsätt till huvudinnehåll

Utvalda

Odla brysselkål i pallkrage

De tog sin lilla tid på sig att börja utvecklas: de små huvudena på stammen. Det var inte förrän under hösten som jag kunde skönja dem. Nu är de så små och så få att jag knappt näns plocka dem! Jag har odlat dem i pallkrage och i kåltält hela sommaren. Det går hur bra som helst att vattna genom kåltältet, som egentligen är gardinen Lill från Ikea . De förlorar tydligen snabbt sina vitaminer när de skördas. Så tänk på det nästa gång du köper en påse av dessa smaragder i butiken! Det ska jag göra.  Mina brysselkålsfrön är köpta hos Impecta . Borde be min arbetsgivare att direkt föra över lite pengar till dem varje månad: så slipper de mellanlanda på mitt konto...  

e-hörnan

konstgjord_andning

En liten uppdatering kring datoreländet. Det var min man som tyckte jag skulle blogga om "konstgjord andning" på den. Samtidigt kan ni få se hur min blogghörna ser ut. Så nördigt som fyra datorer brukar vi inte ha det. Däremot är det lite intressant att se vad blixten gör med en bild. Den övre bilden är tagen med blixt och ger ett kallt sken och den undre utan och ger en trevligare ton men kornigare bild eftersom jag har högre ISO-inställning på den. Bilden är tagen på samma plats som förra bilden av vårt hus, men jag har vridit mig 180 grader.

Barnen tittar på DVD och Förhistoriska parken med stor fascination. Jag är också fascinerad, över hur verklighetstroget det är gjort.

Tavlorna ovanför har jag målat efter min mans och min första semester. Vi hittade en del av en nummerplåt på en grusväg, en sexa. Den är fastsydd med långa trådar på den vänstra tavlan. Den högra gillar jag inte lika mycket, men de hör ihop, så den får hänga med ett tag till. På väggen till höger: hyllan med papper att sortera, läsa eller slänga. Och sist: biltidningen, men den är inte min. Så nu vet ni allt detta.

Kommentarer

  1. Kul att kika in hos er igen ;)
    och ett fint kollage från torson!

    SvaraRadera
  2. Ha ha- skönt att se andras skrivbord. Trodde nästan bara att det var vi som har så många skärmar o datorer.

    Jag skäms nästan över alla datorer vi har men maken jobbar inom IT-branschen o deras datorer kaseras efter 2 år o lottas ut till dom som vill ha.
    Maken vill alltid ha. Som reserv till barnen.

    Men nu skall barnen få en egen hörna o vi slipper slåss med dom om bordsyta.;)

    kram o må väl

    från en som inte mår så "väl"!!

    SvaraRadera
  3. Jessika: Det kommer fler bilder, men väntar på att jag ska vara hemma när det är dagsljus och minus lite stök, bättre bilder då.
    Torson var kul att for
    tografera med snygga material och intressanta vinklar.

    Ann: Ja, min man jobbar med likande och han har alltid koll på senaste tekniken (och back-up som tur är!).

    Kram till er båda från Caroline- som sitter i sängen och surfar och hostar. Kanske hemma imorgon...

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, det blir jag glad för! ♥

Populära inlägg