Fortsätt till huvudinnehåll

Utvalda

Odla brysselkål i pallkrage

De tog sin lilla tid på sig att börja utvecklas: de små huvudena på stammen. Det var inte förrän under hösten som jag kunde skönja dem. Nu är de så små och så få att jag knappt näns plocka dem! Jag har odlat dem i pallkrage och i kåltält hela sommaren. Det går hur bra som helst att vattna genom kåltältet, som egentligen är gardinen Lill från Ikea . De förlorar tydligen snabbt sina vitaminer när de skördas. Så tänk på det nästa gång du köper en påse av dessa smaragder i butiken! Det ska jag göra.  Mina brysselkålsfrön är köpta hos Impecta . Borde be min arbetsgivare att direkt föra över lite pengar till dem varje månad: så slipper de mellanlanda på mitt konto...  

Inte den också...

Datorn är sönder

Igår frågade min chef mig om virusprogram och dator som inte vill koppla upp sig på nätet. Sen läste jag hos Kajsa om en sjuk dator. Vad händer när jag kommer hem? Vår iMac lämnar in. Och jag som inte trodde att en Mac ens kunde hänga sig. Nästan. Hmm. Några telefonsamtal senare hade vi en sladd till utlåning som kunde hjälpa oss. Hjälpa oss att konstatera att hårddisken nog är paj. Men i mitt huvud fanns det bara ett ord som upptog varenda cells kapacitet: BILDERNA? Jo, de finns på back-up. Och det finns back-up på back-up:en. Det visste jag egentligen, men var tvungen att få det bekräftat av min man i ord.

Så nu är den på sjukan den med. Jag har en bild som jag gärna skulle visat, men den kan jag ju inte nå, så jag googlade istället och hittade en anna bild på just den bilen som jag har foto på och som behövts nu!

Om du undrar hur jag kan blogga när datorn är sönder, så har jag lämnat Mac-stolen för PC-stolen, en stol till höger om min vanliga datorstol där barnens spel-PC står. Eller är den kanske deras pappas spel-PC?

Kommentarer

Populära inlägg