Fortsätt till huvudinnehåll

Utvalda

Odla brysselkål i pallkrage

De tog sin lilla tid på sig att börja utvecklas: de små huvudena på stammen. Det var inte förrän under hösten som jag kunde skönja dem. Nu är de så små och så få att jag knappt näns plocka dem! Jag har odlat dem i pallkrage och i kåltält hela sommaren. Det går hur bra som helst att vattna genom kåltältet, som egentligen är gardinen Lill från Ikea . De förlorar tydligen snabbt sina vitaminer när de skördas. Så tänk på det nästa gång du köper en påse av dessa smaragder i butiken! Det ska jag göra.  Mina brysselkålsfrön är köpta hos Impecta . Borde be min arbetsgivare att direkt föra över lite pengar till dem varje månad: så slipper de mellanlanda på mitt konto...  

Högt eller lågt

svan

Vår TV är inte på så ofta och när den är visar den mest film. Ibland när den visar nyheter och väderkartan över Sverige funderar jag: "ungefär där bor hon som har den bloggen" och "där bor hon". För de flesta bloggar jag läser är skrivna av tjejer, kvinnor, mammor, mormödrar kort och gott tösabiter. Så gott som alla faktiskt. I våras var det en bloggträff i Stockholm som jag tyvärr inte kunde var med på. Attans kattans. Det hade varit kul. Träffa bloggvänner. Undrar hur människorna är i verkliga livet och även om jag är som de som läser min blogg tror. Eller är jag den jag egentligen vill vara på bloggen eller är jag den jag inte hinner vara i verkligheten? Det är väl det som är tjusningen med bloggandet. En väsentlighetsrollspelsdagbok där man mer eller mindre medvetet väljer att vara fågel, fisk eller mittemellan. Och där har vi dagens tisdagstema.


Bild: En svart svan som bor i stadsparken.

Kommentarer

  1. Hej!

    Snyggt foto med närhet och skärpa.

    Jag bor i Göteborg om du undrar.

    Solvarma hälsningar från Irene

    SvaraRadera
  2. Tack och tack detsamma Kerstin! Fin påfågel du har hos dig!

    Solvarm: Vackert namn på blogg. Kul du berättade var du bor. Alltid roligt att veta var ens läsare kommer från!

    SvaraRadera
  3. Jättehäftig bild. En svart svan har jag aldrig sett. Fint foto!

    SvaraRadera
  4. Mycket fin foto, dessutom tyckte jag om dina funderingar om bloggandet.

    SvaraRadera
  5. Häftigt foto.. mycket fint fotat:-) Gillar.. ha de gott:-)

    SvaraRadera
  6. Så klokt skrivet och vackert fotat.

    SvaraRadera
  7. Gunvor: Nä, inte jag heler innan denna. Visst är den vacker? Svanar ser så graciösa ut oavsett vad de gör!

    Ela och Anna-Karin: Tack och tack för att du tog dig tid att även läsa, vilket ni andra säkert också gjorde ;)! Det gör inte jag alltid, när jag tittar runt på allas tisdagstema.

    Pialotta: Tack! Ha det gott själv! Fina foton du har på din blogg.

    Tack Anna!

    SvaraRadera
  8. vilket bra skrivet inlägg, om vem man är eller vill vara!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, det blir jag glad för! ♥

Populära inlägg