Fortsätt till huvudinnehåll

Utvalda

Odla brysselkål i pallkrage

De tog sin lilla tid på sig att börja utvecklas: de små huvudena på stammen. Det var inte förrän under hösten som jag kunde skönja dem. Nu är de så små och så få att jag knappt näns plocka dem! Jag har odlat dem i pallkrage och i kåltält hela sommaren. Det går hur bra som helst att vattna genom kåltältet, som egentligen är gardinen Lill från Ikea . De förlorar tydligen snabbt sina vitaminer när de skördas. Så tänk på det nästa gång du köper en påse av dessa smaragder i butiken! Det ska jag göra.  Mina brysselkålsfrön är köpta hos Impecta . Borde be min arbetsgivare att direkt föra över lite pengar till dem varje månad: så slipper de mellanlanda på mitt konto...  

Sensommarhöst

Andy_Warhol_picture

Jag gillar verkligen den tidiga hösten. Det är inte för varmt och inte för kallt. Vi har inte långt till stranden där vi bor och om sommaren kan köerna vara milslånga till trängsel och stekvärme. Jag kan räkna gångerna vi var där i somras på min ena hand. En av gångerna tog jag årets enda dopp. Det är mycket härligare att gå ner dit på hösten när vågorna går höga och havslukten får en att slappna och därefter att hämta kraft. Sommarvärmen dröjer sig kvar än, men ändå är det svårt att klä sig rätt: inga strumpor och en tjock sjal, av och på med tröja. Svårt att tänka sig att snart är det mörkt vid fyratiden...

Kan vi inte börja stava kanske kankse och inte nite i svenskan? Eller införa stavningskontroll med autokorrigering i alla program ever?

Kommentarer

  1. :-) Jag brukar också skriva fel på de orden...
    Vilka snygga bilder och illustrationer du har i din blogg!

    SvaraRadera
  2. Vilka härliga bilder!

    Håller med dig...hösten är underbar!
    Jag gillar inte heller när det är massor av folk, stekhett och besvärligt :-)
    Nu njuter jag, luften är klar, färgerna är mustiga, man slipper vattna alla växter och det luktar så gott från havet och skogen.

    Ha en bra helg!

    Kram från Infing

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, det blir jag glad för! ♥

Populära inlägg