Fortsätt till huvudinnehåll

Utvalda

Odla brysselkål i pallkrage

De tog sin lilla tid på sig att börja utvecklas: de små huvudena på stammen. Det var inte förrän under hösten som jag kunde skönja dem. Nu är de så små och så få att jag knappt näns plocka dem! Jag har odlat dem i pallkrage och i kåltält hela sommaren. Det går hur bra som helst att vattna genom kåltältet, som egentligen är gardinen Lill från Ikea . De förlorar tydligen snabbt sina vitaminer när de skördas. Så tänk på det nästa gång du köper en påse av dessa smaragder i butiken! Det ska jag göra.  Mina brysselkålsfrön är köpta hos Impecta . Borde be min arbetsgivare att direkt föra över lite pengar till dem varje månad: så slipper de mellanlanda på mitt konto...  

Ytterligheternas dag: VAB och fest

fuk


Bacillerna vandrar runt i familjen och jag är sist ut eller så klarar jag mig helt. Igår och idag är minstingen utslagen av både det ena och det andra. Det blir med andra ord ännu en dag där man bara går ut för att hämta posten eller fylla soptunnan. Men ikväll ska jag på årets fest med jobbet! Kan säga att just nu är partystämningen långt, långt borta, men jag får se om jag lyckas locka fram den.

Storebror är själv på dagis idag. Man blir rastlös och får myror i inte bara byxorna utn hela kroppen av att vara hemma och inne hela dagen när man är frisk. Då kan det vara skönt att som igår göra av med lite energi genom att studsa runt till Studsbollslåten av James Hollingworth.

Kommentarer

  1. Hoppas att du håller dig frisk och att det var ett skoj partaj på jobbet!

    SvaraRadera
  2. Vet hur det är. Vi har varit sjuka sedan lördagen innan jul. Nu börjar vi äntligen se ljuset i tunneln...

    När min 15 månaders son kommer bärande på sina skor och pekar på dörren så inser man just HUR less och uttråkad han är stackar'n.

    Lite nyfiken, är det månne en av blommorna från "flowersn'swirls" du har dekorerat bilden med?

    //Stina (stilok)

    SvaraRadera
  3. Nej nu ser jag.. det är ju "blomrankor". Vad fint det blev. Kul att se!

    //Stina

    SvaraRadera
  4. Jessika: Festen var kul. Var inte hemma förrän 1.30 och gick gick bland de första...

    Stina: Ja, dina penslar gillar jag verkligen!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, det blir jag glad för! ♥

Populära inlägg