Fortsätt till huvudinnehåll

Utvalda

Odla brysselkål i pallkrage

De tog sin lilla tid på sig att börja utvecklas: de små huvudena på stammen. Det var inte förrän under hösten som jag kunde skönja dem. Nu är de så små och så få att jag knappt näns plocka dem! Jag har odlat dem i pallkrage och i kåltält hela sommaren. Det går hur bra som helst att vattna genom kåltältet, som egentligen är gardinen Lill från Ikea . De förlorar tydligen snabbt sina vitaminer när de skördas. Så tänk på det nästa gång du köper en påse av dessa smaragder i butiken! Det ska jag göra.  Mina brysselkålsfrön är köpta hos Impecta . Borde be min arbetsgivare att direkt föra över lite pengar till dem varje månad: så slipper de mellanlanda på mitt konto...  

Årets julklapp tycker jag

fotoram

Här har vi vad jag tycker är en kandidat till årets julklapp. Den digitala fotoramen. När det gäller teknik brukar jag räknas till dem som kallas early adapter, så jag får väl dras med att den modell med större skärm, högre upplösning och lägre pris finns att köpa snart. Hade jag väntat, hade jag inte fått njuta av den nu. Eller så är det inte jag som ska njuta av den...

En fördel är att man faktiskt kan titta på sina digitala bilder på annat ställe än i datorn utan att behöva framkalla dem. En nackdel är väl att den drar energi och att den är av plast och är säkert made in China. Den spara i alla fall in på kemikalier som annars använts vid framkallning av pappersbilder.

Du hittar just denna på Expert. Bilder mina egna.

Kommentarer

Populära inlägg