Fortsätt till huvudinnehåll

Utvalda

Odla brysselkål i pallkrage

De tog sin lilla tid på sig att börja utvecklas: de små huvudena på stammen. Det var inte förrän under hösten som jag kunde skönja dem. Nu är de så små och så få att jag knappt näns plocka dem! Jag har odlat dem i pallkrage och i kåltält hela sommaren. Det går hur bra som helst att vattna genom kåltältet, som egentligen är gardinen Lill från Ikea . De förlorar tydligen snabbt sina vitaminer när de skördas. Så tänk på det nästa gång du köper en påse av dessa smaragder i butiken! Det ska jag göra.  Mina brysselkålsfrön är köpta hos Impecta . Borde be min arbetsgivare att direkt föra över lite pengar till dem varje månad: så slipper de mellanlanda på mitt konto...  

Ljus i vårt hus

renee

Nu har vi hittat en lampa till köksbordet. Vi såg den i Butik Fredrik i Malmö förra helgen. När jag i måndags gick förbi på lunchen så var den borta! Ringde dit och pratade med en trevlig kille, Fredrik bör han heta. Den gick att beställa från Holland där designern bor. Renee Vendrig heter han och presenterar sina produkter via Present Time. Så om två veckor kommer ett styck lampa till mig från Holland!

Kommentarer

  1. ser ut som kolde
    kukarachas
    i et hus
    uten kjærlighet

    SvaraRadera
  2. Jag begär inte att alla ska gilla mina inlägg, däremot säger inte lampan så mycket om vårt hus och om det eventuellt skulle sakna kärlek.

    SvaraRadera
  3. Hittade hit o ville inte gå utan att säga hej

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, det blir jag glad för! ♥

Populära inlägg