Fortsätt till huvudinnehåll

Utvalda

Odla brysselkål i pallkrage

De tog sin lilla tid på sig att börja utvecklas: de små huvudena på stammen. Det var inte förrän under hösten som jag kunde skönja dem. Nu är de så små och så få att jag knappt näns plocka dem! Jag har odlat dem i pallkrage och i kåltält hela sommaren. Det går hur bra som helst att vattna genom kåltältet, som egentligen är gardinen Lill från Ikea . De förlorar tydligen snabbt sina vitaminer när de skördas. Så tänk på det nästa gång du köper en påse av dessa smaragder i butiken! Det ska jag göra.  Mina brysselkålsfrön är köpta hos Impecta . Borde be min arbetsgivare att direkt föra över lite pengar till dem varje månad: så slipper de mellanlanda på mitt konto...  

Tisdagstema: charmig klänning

tisdagstema

Den här rosa klänningen som min dotter har på sig, har min mormorY sytt åt mig. Kanterna är noggrant handsydda. Någon man för det mesta inte orkar ge sig på idag. Den är i fint skick än, även om den nu mer börjar likna en tunika.

Det är veckans tisdagstema: charmig.

Kommentarer

  1. Så otroligt charmigt på din dotter.. Klänningar har jag sytt en del till mina barnbarn.. visst är det något visst med hemmasnickrat..
    Ha de gott

    SvaraRadera
  2. Ja, visst är det något speciellt med hemma gjort. Jag håller med dig!

    SvaraRadera
  3. Söt klänning och vilka fina fotocollage du gör!

    SvaraRadera
  4. Söt dotter med söt klänning på en urtjusig stol!

    SvaraRadera
  5. Tack Nilla! et är verkligen kul att göra fotocollage.

    Tack Jessika! Mannen fick den i födelsedagspresent, men stolen fick åka tillbaka till affären två gånger: först saknades det skruvhål, sen var den andra repad. Men tredje gången gillt blev det bra.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, det blir jag glad för! ♥

Populära inlägg