Fortsätt till huvudinnehåll

Utvalda

Odla brysselkål i pallkrage

De tog sin lilla tid på sig att börja utvecklas: de små huvudena på stammen. Det var inte förrän under hösten som jag kunde skönja dem. Nu är de så små och så få att jag knappt näns plocka dem! Jag har odlat dem i pallkrage och i kåltält hela sommaren. Det går hur bra som helst att vattna genom kåltältet, som egentligen är gardinen Lill från Ikea . De förlorar tydligen snabbt sina vitaminer när de skördas. Så tänk på det nästa gång du köper en påse av dessa smaragder i butiken! Det ska jag göra.  Mina brysselkålsfrön är köpta hos Impecta . Borde be min arbetsgivare att direkt föra över lite pengar till dem varje månad: så slipper de mellanlanda på mitt konto...  

Varför bloggar jag igen?


Strandtugg i Kämpinge, Höllviken
Strandtugg i Kämpinge, Höllviken
Det kan jag inte riktigt svara på. För jag vet jag inte riktigt. Men det är skönt att släppa ut sin kreativitet. Precis som den här kocken på Strandtugg gjort i sin version av tapasbräda. Inser just nu i skrivande stund att det kanske inte är en slump att jag valde det här på menyn - med tanke på fredagens middag (i.e. också tapasbricka för nytillkomna läsare).

Det här ska jag bjuda på när jag fyller år. Så om du känner på dig att du kommer att bli bjuden - don't mention it.

Kommentarer

Populära inlägg