Fortsätt till huvudinnehåll

Utvalda

Odla brysselkål i pallkrage

De tog sin lilla tid på sig att börja utvecklas: de små huvudena på stammen. Det var inte förrän under hösten som jag kunde skönja dem. Nu är de så små och så få att jag knappt näns plocka dem! Jag har odlat dem i pallkrage och i kåltält hela sommaren. Det går hur bra som helst att vattna genom kåltältet, som egentligen är gardinen Lill från Ikea . De förlorar tydligen snabbt sina vitaminer när de skördas. Så tänk på det nästa gång du köper en påse av dessa smaragder i butiken! Det ska jag göra.  Mina brysselkålsfrön är köpta hos Impecta . Borde be min arbetsgivare att direkt föra över lite pengar till dem varje månad: så slipper de mellanlanda på mitt konto...  

Malmös bästa lunch - eller inte


För det mesta blir det rätt, men idag blev det fel. Min lunchbeställning kom inte. Så jag fick köpa mig snabblunch. Det blev en ton-i-ton variant av asisatisk fulcuisine på Chop Chop. Rätt ok, men jag hade minsann gjort det bättre själv om jag kunnat - men det kunde jag ju inte.

Jag öppnade lyckokakan under tiden jag åt. Helt emot reglementet kring lyckokakor, jag vet. Tänkte att den skulle sätta tonen för den superannalkande semestern. Så här blev den, nedan se plis.
Vet inte vad jag bör jag kan förvänta mig: menas det bildligt eller helt enkelt vad det står. Eller räknas det enbart som en jobbrelaterad profetsia, eftersom det var jobblunch?! Det fanns ingen disclamer på baksidan.

Läste iofs igår att man gärna skulle gå vilse ibland Venedigs gator och gärna då de mindre gatorna. Så där kommer jag hitta sanningen i sommar. Ska bli kul!



Tänker inte ursäkta den dåliga fotokvaliteten. Det var så skarpt ljus att jag inte såg oskärpan. Så, se där, där ursäktade jag ändå. Men sinnesnärvaro att fota innan maten var borta.

Kommentarer

Populära inlägg