Fortsätt till huvudinnehåll

Utvalda

Odla brysselkål i pallkrage

De tog sin lilla tid på sig att börja utvecklas: de små huvudena på stammen. Det var inte förrän under hösten som jag kunde skönja dem. Nu är de så små och så få att jag knappt näns plocka dem! Jag har odlat dem i pallkrage och i kåltält hela sommaren. Det går hur bra som helst att vattna genom kåltältet, som egentligen är gardinen Lill från Ikea . De förlorar tydligen snabbt sina vitaminer när de skördas. Så tänk på det nästa gång du köper en påse av dessa smaragder i butiken! Det ska jag göra.  Mina brysselkålsfrön är köpta hos Impecta . Borde be min arbetsgivare att direkt föra över lite pengar till dem varje månad: så slipper de mellanlanda på mitt konto...  

Första frosten: murgrönan och oreganon

Blommande murgröna
Blommande murgröna
Det är sent i november som den första frosten kom i år. Och jag vill ta in alla blommor i värmen, men murgrönan klarar sig mer än bra till nästa år vet jag. Jag gillar den mörka höstkänslan som jag fick till i bilden. Och detta är första gången i bloggens historia som jag berömmer en bild jag själv tagit och redigerat.

God morgon Räng Sand
God morgon Räng Sand
Soluppgång i morse. Lite väl mycket redigerad. Men ändå.

Frostbitna oreganoblad
Frostbitna oreganoblad
Oreganon får snällt uthärda den annalkande vintern i odlingslådorna.

Kommentarer

Populära inlägg