Fortsätt till huvudinnehåll

Utvalda

Odla brysselkål i pallkrage

De tog sin lilla tid på sig att börja utvecklas: de små huvudena på stammen. Det var inte förrän under hösten som jag kunde skönja dem. Nu är de så små och så få att jag knappt näns plocka dem! Jag har odlat dem i pallkrage och i kåltält hela sommaren. Det går hur bra som helst att vattna genom kåltältet, som egentligen är gardinen Lill från Ikea . De förlorar tydligen snabbt sina vitaminer när de skördas. Så tänk på det nästa gång du köper en påse av dessa smaragder i butiken! Det ska jag göra.  Mina brysselkålsfrön är köpta hos Impecta . Borde be min arbetsgivare att direkt föra över lite pengar till dem varje månad: så slipper de mellanlanda på mitt konto...  

Höstbyxor

Pants
Visst är det ett härligt mode med dessa slappa byxor i elegant mysstyle? Jag har ett par svarta och några som är lite väl somriga, men funderar på att investera (haha, investera) i ett par svart-vita. Några av dessa från Maison ScotchSecond Female ett eller Second Female två, Second Female tre.
eller

Kommentarer

  1. Gillar också de där byxorna. I teorin. De ser supersköna ut! Men i praktiken....tror inte de funkar riktigt på mig som inte har så smala ben....väldigt snäll uttryckt. Man skulle också kunna säga, jag som har så knubbiga ben. Men ja...du fattar! ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skit i det! Du är ju så snygg ju, så de passar säkert dej!

      Radera
  2. Åh snygga! Tycker också alla andra klär i dem men inte jag själv :(
    Jag hade nog röstat för ettan eller tvåan. Eller trean?! :) Äh fina allihop!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ettan eller fyran lutar det åt nu... Vilka bekymmer man har.

      Radera

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, det blir jag glad för! ♥

Populära inlägg